کد خبر: 1136419
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه زلزله امروز بزرگترین فاجعه در این کشور از سال ۱۹۳۹ میلادی است، گفت در این بلای طبیعی تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر کشته و حدود ۵ هزار و ۳۰۰ تن مجروح شدند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) با حضور در مقر سازمان حوادث غیرمترقبه این کشور (آفاد) به سخنرانی و ارائه توضیحاتی درباره زلزله امروز پرداخت.

اردوغان طی نشست خبری درباره این زمین‌لرزه گفت: «در ساعت ۰۴:۱۷ بامداد امروز، بزرگترین فاجعه پس از زلزله اَرزنجان در سال ۱۹۳۹ که در قرن گذشته تجربه کردیم، ما را تکان داد. دولت ما از زمان زلزله با همه نهادهای خود وارد عمل شده و استانداری‌های ما همه امکانات را بسیج کرده‌اند.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه ۱۰ استاندار دیگر برای همکاری با مسئولان ۱۰ استان زلزله‌زده منصوب شده‌اند، توضیح داد: «هم‌اکنون ۹ هزار پرسنل در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند و این تعداد با افرادی که از خارج به منطقه می‌رسند دائما در حال افزایش است».

رئیس جمهور ترکیه با ارائه آماری از تلفات زمین‌لرزه امروز اظهار داشت: «تاکنون ۹۱۲ نفر از شهروندان ما جان خود را از دست داده و ۵۳۸۵ نفر هم مجروح شده‌اند. فعالیت‌های جستجو و نجات شهروندان ما که در زیر ساختمان‌های فروریخته در استان‌های زلزله‌زده گرفتار هستند، بدون وقفه ادامه دارد».

طبق این گزارش، اردوغان ادامه داد: «تعداد افراد نجات‌یافته از زیر آوار به ۲۴۷۰ نفر رسیده است. تعداد ساختمان‌های تخریب‌شده ۲۸۱۸ دستگاه است. از ناتو، اتحادیه اروپا و ۴۵ کشور خارجی به ما پیشنهاد کمک شده است».

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار