کد خبر: 1136241
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
اورتون با سرمربی جدید توپچی‌ها را برد
آرتتا باز هم از عهده شکستن طلسم گودیسون پارک برنیامد و برای سومین مرتبه بعد از نشستن روی صندلی آرسنال در این ورزشگاه متحمل شکست شد
دنیا حیدری

آرتتا باز هم از عهده شکستن طلسم گودیسون پارک برنیامد و برای سومین مرتبه بعد از نشستن روی صندلی آرسنال در این ورزشگاه متحمل شکست شد، آن‌هم در شرایطی که شان دایش بعد از اخراج فرانک لمپارد نخستین حضورش روی نیمکت اورتون را تجربه می‌کرد. با این وجود تیم هجدهم جدول، چهارمین برد این فصل خود را مقابل صدرنشین لیگ و اصلی‌ترین مدعی قهرمانی کسب کرد تا آرسنال با دست خالی گودیسون پارک را ترک کند. ورزشگاهی که آرسنال در پنج بازی آخر خود موفق به کسب برتری در آن نشده، به‌طوری‌که در عین ناباوری چهار مرتبه برابر اورتون در این ورزشگاه متحمل شکست شده است و یک مرتبه نیز به تساوی بدون گل دست یافته تا گودیسون پارک به راستی به کابوس آرسنال و آرتتا تبدیل شود!
توپچی‌ها می‌توانستند با برتری در این دیدار خارج از خانه فاصله خود با منچسترسیتی در رده دوم جدول را به ۱۸ امتیاز افزایش دهند، اما طلسم گودیسون پارک مانع از کسب هفدهمین برد این فصل صدرنشین لندنی لیگ شد. البته به همان اندازه که اوضاع بر وفق مراد آرتتا پیش نرفت برای شان دایش فوق‌العاده بود و او با کسب این پیروزی مقابل صدرنشین لیگ، کار بزرگی در نخستین تجربه مربیگری خود در اورتون کرد، آن‌هم در شرایطی که موفقیت‌های پی‌در‌پی آرتتا و شاگردانش طی هفته‌های اخیر اکثر کارشناسان را متقاعد کرده بود که می‌توان از همین حالا توپچی‌ها را نامزد شماره یک قهرمانی اعلام کرد، اما ضربه سر جیمز تارکوسکی که به رکورد ۱۴ بازی بدون باخت این تیم در لیگ برتر پایان داد، تمام معادلات را برهم زد و شکستی را به آرسنال تحمیل کرد که اعتراف عجیب آرتتا را به دنبال داشت: «نتوانستیم خودمان را با سبک بازی مستقیم اورتون هماهنگ کنیم. به دایش و اورتون تبریک می‌گویم، ولی تقصیر اصلی شکست متوجه آرسنال است که نتوانست عملکردی در حد بازی‌های قبلی به نمایش بگذارد. اورتون خیلی خوب بود. آن‌ها پیروزی را در این بازی واقعاً سخت کردند، چون خیلی مؤثر بازی کردند. ما ناراحتیم، چون نتوانستیم نتیجه‌ای که می‌خواستیم را به دست بیاوریم و عملکردمان هم با آنچه تا امروز نشان داده بودیم تفاوت داشت. اورتون به بازی مستقیم رو آورده بود و ما نتوانستیم خودمان را با شرایط این نوع بازی سازگار کنیم. همچنین در یک‌سوم آخر، فضا‌های خالی زیادی به حریف دادیم. البته از جو ورزشگاه هم نمی‌توان به سادگی گذشت، هرچند شخصاً انتظار این جو را داشتم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار