کد خبر: 1135910
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
نوشابه‌های گازدار، وعده‌های غذایی قابل استفاده در مایکروویو و کلوچه‌های بسته بندی شده از جمله غذا‌های فوق فرآوری شده هستند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

یک مطالعه جدید در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد که غذا‌های فوق فرآوری شده خطر ابتلاء به انواع سرطان‌ها و مرگ ناشی از آن را افزایش می‌دهند.

محققان گزارش دادند که هر ۱۰ درصد افزایش مصرف این غذا‌ها در رژیم غذایی، خطر کلی ابتلاء به سرطان را ۲ درصد و خطر مرگ ناشی از سرطان را تا ۶ درصد افزایش می‌دهد.

این خطر برای سرطان‌های خاص، به ویژه سرطان‌هایی که عمدتاً زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، حتی بیشتر است.

به عنوان مثال، محققان دریافتند هر ۱۰ درصد افزایش در مصرف غذا‌های فوق فرآوری شده توسط یک زن، ۱۹ درصد خطر ابتلاء به سرطان تخمدان و ۳۰ درصد احتمال مرگ ناشی از سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد.

«کیارا چانگ»، محقق ارشد از کالج سلطنتی لندن، گفت: «بدن ما ممکن است به این مواد و افزودنی‌های فوق فرآوری‌شده واکنش مشابهی نسبت به غذا‌های تازه و مغذی با حداقل فرآوری‌شده نشان ندهد.»

محققان در این مطالعه شرکت کنندگان را به مدت ۱۰ سال زیر نظر گرفتند و دریافتند که هر چه افراد بیشتر از غذا‌های فوق فرآوری شده استفاده کنند، خطر ابتلاء به سرطان در آن‌ها بیشتر می‌شود.

به گفته محققان، این وضعیت می‌تواند به این دلیل باشد که غذا‌های بسیار فرآوری شده کالری متراکمی دارند و بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که فرد را چاق کنند.

به گفته محققان، غذا‌های فوق فراوری شده و بسته بندی آن‌ها حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند در خطر ابتلاء به سرطان نقش داشته باشند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار