کد خبر: 1135649
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه و اضطراری برای تامین آب شرب سالم و پایدار در تابستان آینده، گفت: آبرسانی پایدار به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی و خیران پیش‌بینی شده است.

اتابک جعفری لور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عصر امروز در حاشیه بازدید از محلات جنوبی شهر بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آبرسانی پایدار به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی و خیران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم ۱۲ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی و پنج هزار روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: برای تابستان پیش رو نیز طرح‌های زیادی در کشور عملیاتی شده که بخش قابل توجهی از آن‌ها به عنوان طرح‌های ویژه و اضطراری در حال اجرا هستند.

وی گفت: طرح عملیاتی شده برای سه بازه زمانی تا فصل بهار، بهار تا تابستان و از تابستان تا آخر سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شوند تا با بهره‌برداری از آن‌ها مانع از نگرانی مردم در برخورداری از آب شرب سالم و پایدار شویم.

به گفته جعفری لور طرح‌های رفع تنش آبی نیز با هدف تامین آب پایدار شهر‌ها در کوتاه مدت پیش‌بینی شده که عملیات اجرا آن‌ها در سراسر کشور در حال انجام است، که در استان بوشهر نیز طرح‌های ویژه و رفع تنش آبی به‌خوبی پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: وضعیت استان بوشهر در جهاد آبرسانی نیز با تلاش و عزم جدی مدیران روند بسیار مطلوبی دارد تا جایی که اکنون متوسط پیشرفت طرح‌های جهاد آبرسانی این استان ۴۰ درصد است، که این میزان ۱۰ درصد فراتر از متوسط کشوری است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ارتباط با شبکه فاضلاب بوشهر نیز گفت: یکی از مشکلات این شهر نبود شبکه فاضلاب در محلات جنوبی است که با توجه به بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و تداخل آن با فاضلاب باید هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام شود.

وی بیان کرد: براساس هدف گذاری صورت گرفته عملیات ساخت شبکه فاضلاب محلات جنوبی بوشهر در آینده نزدیک از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز می‌شود که با توجه به اهمیت طرح، باید ساخت شبکه فاضلاب محلات یاد شده در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار