کد خبر: 1135286
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
مدیرکل آموزش قوه قضاییه از انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی در امر مبارزه با مواد مخدر، روان گردان‌ها و پیش ساز‌ها خبر داد.

جلسه امضا و انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی در امر مبارزه با مواد مخدر، روان گردان‌ها و پیش ساز‌ها بین معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و ستاد مباره با مواد مخدر با حضور مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضاییه و تهمینه باهری مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در محل ساختمان شهید صدیقیان برگزار شد.

این تفاهم نامه در راستای بند ۱۰ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر و همچنین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به منظور گسترش همکاری‌های مشترک در امر آموزش مبارزه علمی با مواد مخدر و روانگردان‌ها منعقد شد.

مهدی جوهری با اشاره به اصل مدیریت با موضوعیت هم افزایی عنوان کرد: بنا داریم در راستا یکی از محور‌های مهم و اساسی مدیریت راهبردی با ایجاد هم افزایی، آموزشی فراگیر و اثر بخش را توسعه دهیم؛ لذا مقرر شد با تعامل با سازمان‌های مرتبط و برگزاری جلسات و تنظیم تفاهم نامه، برنامه آموزشی مشترکی برای جامعه هدف تدوین کنیم.

جوهری افزود: یکی از این نهاد‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد که از همه دستگاه‌ها در این ستاد عضویت دارند و از طرفی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ظرفیت لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز را دارا می‌باشد لذا با استقبال طرفین، این اعلام آمادگی در قالب تفاهم نامه منعقد شد.

وی با بیان جزییات این تفاهم نامه آموزشی و رویکرد‌های اجرای آن بیان داشت: مقرر شد برنامه‌های آموزشی متنوع برای جامعه هدف اعم از قضات و ضابطان دادگستری و همچنین کارشناسان مرتبط که در حوزه مواد مخدر فعالیت می‌کنند، مهیا شود تا با برگزاری نشست‌های قضایی تخصصی با محوریت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، ضمن نیاز سنجی سرفصل‌های متناسب با این حوزه تنظیم و تدوین شود.

مدیرکل آموزش قوه قضاییه در پایان سخنان خود از اجرای برنامه‌های آموزشی مذکور با محوریت برگزاری نشست تخصصی استانی تا پایان سال خبر داد و همچنین گفت: مطابق تفاهم نامه مذکور با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، ایجاد تغییرات موثر در سرفصل آموزشی کارآموزان قضایی با هدف مسئله محور کردن دوره‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تهمینه باهری مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به سابقه همکاری با معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، ضمن تشکر از استقبال تداوم هماهنگی‌ها عنوان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه یک چارچوب نظامند برای مبارزه با مواد مخدر در حوزه‌های قضایی با سایر حوزه‌ها فراهم می‌گردد تا با مبادله اطلاعات، اساتید مجرب و تدوین عناوین درسی، همکاری طرفین بیش از پیش شود.

باهری گفت: امید است تا با هم افزایی و عزمی جهادی در مبارزه با مواد مخدر در پیشبرد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گام برداریم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار