کد خبر: 1135109
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
پیست اسکی کوهرنگ معروف‌ترین پیست‌های اسکی زاگرس است که ظرفیت خدمات دهی روزانه به ۳۰۰ اسکی باز را دارد.

ورزش و تفریحات زمستانی همیشه یکی از موضوعات موردعلاقه افراد از پیر تا جوان و ورزشکار و غیرورزشکار است، گذراندن یک روز سرد زمستانی در دل طبیعت برفی یکی از لذت‌های وصف‌ناپذیر برای افراد محسوب می‌شود.

وقتی از سفر و گردشگری صحبت به میان می‌آید، ناخودآگاه به فکر کوه و کمر و سرسبزی و ساحل دریا و شب‌های کویر می‌افتیم.

حالا به جایی سر بزنیم که با دارا بودن پیست‌های اسکی و سیستم بالابر‌های تله کابین، می‌تواند چشم هر توریست و گردشگری را به سمت خود خیره کند.

حجم برف در ارتفاعات استان  چهامحال و بختیاری از ظرفیت های مهم گردشگری به شمار می رود که موجب رونق گردشگری زمستانه در این منطقه می شود.

پوشش یکپارچه سفید رنگ قله های مرتفع این استان از زردکوه گرفته تا جهانبین و دو زرده و هفت تنان و تلالو نورخورشید در دامنه های این قله ها به عنوان یکی از زیباترین مناظرطبیعی زمستانی قابل مشاهده است که در کمتر نقطه ای از کشور بتوان این زیبایی ها مشاهده کرد.

زمستان فرصت داغی در مناطق سردسیر و کوهستانی برای انجام ورزش‌های زمستانی مانند اسکی است، پیست های اسکی مانند پیست چلگرد و  بارده در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

سیامک فرامرزی رئیس هیئت اسکی چهارمحال و بختیاری گفت: دو پیست اسکی کوهرنگ و بارده آماده پذیرایی از گردشگران است.

وی افزود: تیوپ‌سواری در پیست‌های اسکی مورد تائید هیئت اسکی نیست و این یک تفریح بسیار غلط است که می‌تواند موجب آسیب به افراد شود.

کوهرنگ به‌عنوان یک شهرستان برف‌خیز از نظر ارتفاع برف در کشور رتبه اول را دارد و مسافران خارجی و داخلی بسیاری را جذب کرده است.

این شهر آب و هوایی به شدت سرد و کوهستانی دارد و پیست اسکی چلگرد، دومین پیست ساخته شده در ایران می‌باشد که به سیستم‌های بالابرنده نیز مجهز است.

پیست اسکی کوهرنگ

پیست چلگرد، به‌عنوان یک پیست بین‌المللی، با تله اسکی به طول تقریبا هزار متر و چشم‌اندازی زیبا همواره مورد استقبال مردم استان چهارمحال و بختیاری و دیگر استان‌های کشور بوده است.

امسال شهر چلگرد در فصل زمستان از بارش برف بی نصیب نماند و منظره برفی چشم نوازی در آن بوجود آمد.

اسکی در کنار بزرگترین آبشار منطقه خاطره ای بسیار لذت بخش برای بسیاری از مسافران منطقه به شمار می رود.

شهباز اکبری فرماندار کوهرنگ با اشاره به بارش سنگین برف در این شهرستان، گفت: ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ دو هزار و ۴۸۰ متر است.

وی اظهار داشت: پیست اسکی کوهرنگ با بارش برف فعال شده است و هم اکنون این پیست اسکی در حال ارائه خدمات به ورزشکاران و مسافران منطقه است.

پیست اسکی کوهرنگ معروف‌ترین پیست‌ اسکی زاگرس

پیست اسکی کوهرنگ مهمترین پیست اسکی استان چهارمحال  و بختیاری است که به عنوان عامل اصلی جذب مسافران و گردشگران در فصل زمستان به منطقه به شمار می رود.

پیست اسکی کوهرنگ

پیست اسکی چلگرد کوهرنگ ۸۰۰ متر طول و شیب بسیار مناسب ۲۰ درصد دارد که هوای آفتابی آن در بیشتر روزهای زمستان، انباشت حجم بسیار زیاد برف و راه دسترسی آسان، این پیست را در منطقه زاگرس مشهور ساخته است.

این پیست یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین پیست‌های اسکی زاگرس است و در مجاورت آبشار بسیار زیبای تونل اول کوهرنگ و در قسمت شرقی کوه قرار دارد.

فرامرزی رئیس هیئت اسکی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر ورزشکار حرفه‌ای در رشته ورزشی اسکی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تجهیزات پیست اسکی کوهرنگ از سال ۵۲ تاکنون نصب شد و تنها یک دستگاه بالابر جدید در سال ۷۰ برای افزایش تجهیزات به این پیست اضافه شده که هم‌اکنون سه دستگاه بالابر در این پیست اسکی فعال است.

سجاد یوسفی مدیرکل ورزش و جوانان کوهرنگ گفت: پیست اسکی کوهرنگ به عنوان یکی از ۱۰ پیست مهم کشور  است.

پیست اسکی کوهرنگ

علی بیگی فرماندار شهرستان بن گفت: پیست اسکی بارده هم در ۴۰ کیلومتری شهرکرد و در روستای بارده قرار دارد و از آب و هوای کوهستانی برخوردار است.

وی افزود: این پیست حدود ۴۰۰ متر طول و ۳۰ درصد شیب دارد و از ویژگی‌های آن شیب مناسب، جاده دسترسی و نزدیکی به شهرکرد، مرکز استان است.

اسکی یکی از ورزش‌های قدیمی و محبوب به خصوص در مناطق سردسیری است. پیست‌های اسکی همیشه در رقابت با یکدیگر هستند و با برگزاری مسابقاتی متفاوت، در جذب مشتریان با سلایق متفاوت و حتی گاه عجیب می‌کوشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار