کد خبر: 1134911
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
شورای هم‌اندیشی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1401 با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در این شورای هم‌اندیشی ضمن گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و تبریک میلاد حضرت جوادالائمه (ع) گفت: انسان از راه گوش و چشم اطلاعات را دریافت می‌کند و به درون خود انتقال می‌دهد و درون انسان تحت تأثیر قرار می‌گیرد لذا درون انسان تحت تأثیر جدی شنیده‌ها و دیده‌ها است. قرآن می‌فرماید از دروغ‌گو و شایعه‌ها پیروی نکنید اگر انسان دروغ‌گو برای شما خبر آورد بررسی کنید که درست است و آنها که قسم دروغ برای تأیید حرف‌هایشان می‌گویند از آنها پیروی نکنید.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه منابع خبری باید شناخته شده باشد، افزود: شنیده‌های انسان در معرض قضاوت است، در تحلیل و بیان او منعکس می‌شود و در رفتار و کردار او مشخص است. منابع خبر باید کاملاً شناخته شده باشد و ویژگی‌های یک راوی و خبرنگار را داشته باشد که قائل اعتماد باشد، یک خبرنگار آنچه را مشاهده می‌کند و قصد دارد که آن را انتقال دهد باید آن موضوع را کامل بداند تا اثرگذار باشد. ما خبر را از راه گوش و چشم می‌شنویم اما اگر کامل و دقیق نباشد و با جعل، دروغ و شایعه همراه باشد درون انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انگیزه‌ها برای ویران شدن نقش جدی دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به شرایطی که قرآن کریم برای یک راوی قرار داده است، گفت: این شرایط در احادیث ما مهم است و فقهای ما در خبرهای پیامبران حتماً شرایط را دقت می‌کنند و کار جدی است. ما در هر خبری به راوی خبر توجه می‌کنیم که قابل اعتماد باشد. اگر راوی اغراق و جعل خبر کرد و از شبکه‌ای معاند بود باید آن خبر را کنار گذاشت و اگر در خبر به طور مستمر جعل شده باشد نباید به آن اعتنا کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: خبرنگار باید راستگو باشد و خبر را از منبع صادق بشنود و از فرد معتمد دریافت کند. خبر نباید از منابع مجهول که دروغ می‌گویند و اغراق می‌کنند و تحلیل نادرست می‌دهند دریافت شود. باید واقعیت‌ها را دید و انتقال داد. اگر تحلیلی ناقص و با انگیزه تنگ نظرانه بود، یک بخش راست و بخشی دروغ باشد حتماً تحلیل نادرستی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، با تأکید بر اینکه خبرنگار باید راستگو باشد و آنچه می‌بیند و می‌شنود از یک منبع قابل اعتماد و شناخته شده باشد، گفت: خبرنگار نمی‌تواند بگوید هیچ مسئولیتی در قابل خبرش ندارد و باید مسئولیت آن را بپذیرد. اغراق و سانسور نکند و آنچه را واقعیت دارد بیان کند اگر خبری را سانسور کند این خبر قابل اعتماد نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خبری قابل اعتماد است که اغراق نشده باشد و جعل و دروغ در آن نباشد. باید کسانی را که برای شما خبر می‌آورند را بشناسند و اگر قابل اعتماد بودند بیان کنند و خبرنگار باید رجال‌شناس باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری، با بیان اینکه کسی که برای حوزه ایثار و شهادت کار می‌کند، باید به عنوان اینکه برای خلیفه خدا کار انجام می‌دهد به قضیه نگاه کند، گفت: کار برای حوزه ایثار و شهادت کار خدایی است و باید این کار دقیق، درست و اثرگذار باشد تا جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت حمایت کند، تلاش کنید فرهنگ شهید و شهادت گسترش یابد به همان اندازه که تلاش کردید امنیت در جامعه برقرار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار