کد خبر: 1134709
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
پژمان درستکار در امریکا، تیم‌ملی در کرواسی
شیوا نوروزی

اعضای تیم منتخب کشتی آزاد ایران بدون سرمربی به تورنمنت کرواسی اعزام شدند. رقابت‌های آزادکاران ایرانی در حالی فردا و پس‌فردا برگزار می‌شود که خبری از حضور پژمان درستکار نیست!
براساس اعلام فدراسیون کشتی رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم نمایندگان کشتی آزاد ما در نخستین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال جدید میلادی هستند. نکته مهم اینکه در خبر اعلام شده، احسان امینی و اباذر اسلامی به عنوان مربیان اعزامی معرفی شدند. به این ترتیب باز هم نباید منتظر آفتابی شدن درستکار باشیم.
مرخصی سرمربی تیم‌ملی آزاد بیش از حد انتظار طولانی شده و فعلاً توضیح شفافی در این خصوص داده نمی‌شود. درحالی‌که انتظار می‌رفت درستکار زودتر از این‌ها به تهران بازگردد و شخصاً در تمرینات حاضر باشد، اما او کماکان در خارج از کشور به سر می‌برد و از نظر فدراسیون نیز این مسئله تأثیر منفی روی کشتی‌گیران نخواهد داشت. منتها نمی‌توان چنین ادعایی را پذیرفت، چراکه حضور سرمربی در رأس امور و زیر نظر گرفتن تمرینات، اردو‌ها و مسابقات قطعاً به سود ملی‌پوشان و کشتی کشور است. در غیر این صورت اصلاً چرا باید برای تیم سرمربی تعیین شود؟ اگر بود و نبودش خیلی فرق نمی‌کند، باید گفت تیم‌ملی نیازی به سرمربی ندارد، درحالی‌که در ورزش قهرمانی سرمربی حرف اول و آخر را می‌زند و مسئولیت نتایج، چه ناکامی و چه قهرمانی برعهده اوست. در شرایطی که درستکار در زاگرب شاگردانش را همراهی نمی‌کند، مسئولیت نتایج آزادکاران اعزامی با چه کسی است؟
مسابقات قهرمانی کشوری برگزار شد و پژمان درستکار غایب بود یا بهتر است بگوییم به مشکلات شخصی‌اش رسیدگی می‌کرد. حال آنکه این رقابت‌ها بخشی از چرخه انتخابی را تشکیل می‌داد و قاعدتاً سرمربی باید مسابقات را از نزدیک رصد می‌کرد. علاوه بر این تمرینات تیم آزاد جهت حضور در کرواسی بدون حضور درستکار و زیر نظر دستیارانش برگزار شد. تیم‌ملی در نهایت در غیاب نفر اول کادرفنی به زاگرب رفته و هدایت آزادکاران در این رقابت مهم به امینی و اسلامی سپرده شده است.
در جایی که هنوز هیچ توجیه منطقی برای غیبت درستکار مطرح نشده، علیرضا دبیر که اتفاقاً رفیق سرمربی تیم‌ملی هم هست، اخیراً به این مسئله واکنش نشان داده است. رئیس فدراسیون مدعی شده سرمربی از مدت‌ها قبل تقاضای مرخصی کرده بوده و دوستی آن‌ها تأثیری در اجرای قانون برای همه نخواهد داشت: «پژمان درستکار حدود چهار ماه پیش نامه مرخصی خود را به دست من رساند. در آن نامه به اواخر بهمن‌ماه اشاره کرده بود که بتواند به مرخصی برود، اما ناخواسته مشکل او به اواخر دی‌ماه خورد و مجبور شد به کار شخصی‌اش برسد. درستکار مرخصی بدون حقوق از من درخواست کرد و گفت مشکلات شخصی دارد و باید به آن رسیدگی کند. مربیان تیم‌ملی نه حقوق درستی می‌گیرند و نه مرخصی می‌روند. شرمنده مربیان تیم ملی هستم. درستکار بعد از دو سال و نیم درخواست مرخصی کرد و نمی‌توانستم به او نه بگویم. امیدوارم هرچه زودتر مشکلش حل شود و به اردو برگردد تا شاگردانش را برای مسابقات آینده آماده کند. برای مرخصی مربیان هم سلسله مراتب را اجرا می‌کنم. دوستی‌مان سر جای خود، اما قانون برای همه است.  درستکار چهار ماه پیش درخواست مرخصی خود را به مدیر تیم‌های ملی داده بود. محسن کاوه نیز آن را به ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون تحویل داد و بعد از آن هم به دست من رسید که با آن موافقت کردم. امیدوارم مشکل هرچه سریع‌تر حل شود و درستکار در مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی به تیم ملی اضافه شود تا ملی‌پوشان را با آمادگی بهتر راهی تشک کند.»
به‌رغم اینکه رئیس فدراسیون غیبت سرمربی تیم بزرگسالان را کاملاً موجه خوانده و معتقد است این مسئله به سود مربیان جوان و دستیارانش بوده، اما عدم حضور پژمان درستکار در تهران و حل نشدن مشکلات شخصی او به شایعات دامن زده است. اگر قرار بر تداوم غیبت سرمربی باشد دیگر نمی‌توان به راحتی احتمال بروز اختلاف بین رفقای قدیمی را تکذیب کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار