کد خبر: 1134707
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری 
 
ترک عادت در ورزش گویا آقایان را انگشت‌شمار می‌کند که با وجود انتقاد‌های بسیار همچنان به ادامه راهی اهتمام می‌ورزند که سال‌هاست نتیجه‌ای جز ناکامی در پی نداشته است.
عملکرد پرانتقاد وزیر ورزش که چندین بار حتی پای او را به مجلس هم کشانده، نشان می‌دهد سجادی نه فقط خود این کاره نیست که مشاوران خوبی هم ندارد! شاید به همین دلیل باشد که وزیر ورزش درصدد استفاده از مشاور برآمده است. با این وجود سجادی در این مورد نیز نتوانسته تصمیمی اتخاذ کند که انتقادی پشت آن نباشد. بی‌شک مشورت گرفتن اصل مهمی در مدیریت است که نه فقط راه‌ها و پیشنهاد‌های متفاوت‌تری را در پی دارد که می‌تواند باعث افزایش روند تصمیم‌گیری‌های درست و منطقی باشد، اما به شرط آنکه در این مورد سراغ اهل فن برویم و بی‌تردید هر شخصی صلاحیت آن را ندارد که مشورت درست و اصولی بدهد. به همین دلیل انتخاب مشاور، مسئله حائز اهمیتی است که باید با وسواسی خاص انجام شود. با این وجود گویا وزیر ورزش به این مورد مهم توجه چندانی ندارد که اگر داشت دست روی نبی نمی‌گذاشت. انتخاب‌ها در ورزش ایران دایره محدودی دارد و گویی قحط‌الرجال است، به‌طوری‌که پست‌ها بین عده‌ای خاص در چرخش است و گاه کار به جایی می‌رسد که یک شخص بیش از چند پست دارد، به‌گونه‌ای که این پرسش مطرح می‌شود آیا فرصت رسیدگی به مسئولیت‌هایی که بر دوش او گذاشته شده را دارد یا قرار نیست اقدام خاصی بابت پست‌هایی که می‌گیرد، انجام دهد.
وزیر ورزش با رعایت این قاعده نامیمون و بدعت نادرست در ورزش، محمد نبی را به عنوان مشاور خود برگزیده است. انتخابی که ابهامات و سؤالات متعددی را به دنبال داشته که چرا نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال باید به عنوان مشاور وزیر حکم بگیرد. محمدمهدی نبی که بعد از بازگشت مجدد تاج به فدراسیون به عنوان نایب‌رئیس کار خود را در این فدراسیون از سرگرفته چه گلی به سر فوتبال زده که سجادی تصمیم گرفته از او به عنوان مشاور در وزارت بهره ببرد و مهم‌تر اینکه هیچ گزینه دیگری وجود نداشت برای مشورت دادن که وزیر ورزش سراغ نایب‌رئیس تاج رفته است؟!
از نخستین روز‌های حضور سجادی در وزارت ورزش کمتر زمانی بوده که تصمیمات و اقدامات او مورد انتقاد قرار نگیرد، آن‌هم در شرایطی که او نه با ورزش بیگانه است و نه با مدیریت آن. اما اقداماتش در تمام این مدت یا با هجمه انتقادات مواجه شده یا ابهام‌برانگیز و حاشیه‌ای بوده است، به‌طوری‌که به نظر می‌رسد او سرانجام قبل از پایان زمان دولت ناچار شود جای خود را به دیگری بدهد! درحالی‌که بعد از دریافت دومین کارت زرد از سوی مجلس انتظار می‌رفت سجادی گامی در راستای جبران بردارد، اما با انتخاب نبی به عنوان مشاور نشان داد که هیچ برنامه‌ای برای تغییر مسیرش ندارد.
اما انتخاب جدید سجادی بی‌شک حاشیه‌های دیگری را هم در پی خواهد داشت، چراکه زدن حکم برای نایب‌رئیس اول تاج می‌تواند این تصور را ایجاد کند که وزیر ورزش پشت نبی است، نه رئیس فدراسیون فوتبال و این می‌تواند باعث ایجاد چالش و تنش بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال شود. اما مهم‌ترین سؤالی که سجادی باید در پی این انتخاب بدان پاسخ دهد، این است که بر چه اساسی دست روی نبی گذاشته و کدام اقدام خاص او وزیر ورزش را مجاب کرده است که از نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال مشاوره بگیرد، آن‌هم در شرایطی که فدراسیون فوتبال از عهده مسائل و مشکلات خود نیز به تنهایی برنمی‌آید و مدام دست به دامان وزیر، دولت و مجلس می‌شود. 
وزیر، اما از همین فدراسیون تا خرخره فرو رفته در مشکلات، نایب‌رئیسش را برمی‌گزیند برای مشاوره گرفتن و این با هیچ منطقی نمی‌خواند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار