کد خبر: 1133912
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
حسین امیرعبداللهیان:
وزیر امور خارجه با اشاره به حضورش در بیمارستان برای عیادت از مجروحان حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان گفت: آماده همکاری برای روشن شدن ابعاد این حادثه هستیم.
 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته (جمعه) هفتم بهمن ماه به همراه «علیرضا حقیقیان» دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه در بیمارستان شهدای تجریش حضور یافت و از مجروحان حمله مسلحانه روز جمعه به سفارت جمهوری آذربایجان عیادت کرد و در جریان وضعیت او و دیگر مجروح این حمله قرار گرفت.

وی در همین خصوص در توئیتر نوشت: با حضور در بیمارستان از روند درمانی کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان مطلع شدم. همچنین در تماس تلفنی با همکارم «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیام تسلیت دکتر رئیسی را منتقل کردم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای روشن شدن ابعاد حادثه است.

امیرعبداللهیان همچنین نوشت: به دولت و ملت برادر و همسایه، این حادثه تلخ را تسلیت می‌گویم.

به گزارش فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صبح جمعه از حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران خبر داد که در پی آن یک دیپلمات این کشور کشته و دو دیپلمات دیگر هم مجروح شدند. این وزارتخانه همچنین اقدام به احضار سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم پس از این حادثه ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.

حسین امیرعبداللهیان نیز در پی این حادثه با جیحون بایراموف در این رابطه تلفنی گفت‌وگو کرد و ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه شب گذشته در نشست خبری در محل بیمارستان شهدای تجریش گفت: یافته‌های همکاران ما در بخش قضایی و امنیتی تا این لحظه نشان می‌دهد حمله امروز به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران سازماندهی شده و تروریستی نبوده و اقدامی با انگیزه شخصی بوده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار