کد خبر: 1133611
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی ایران را نهضتی فرامرزی ذکر کرد و گفت: نهضت امام راحل هیچ گاه رنگ و بوی قومیت، نژاد و زبان و نظایر این‌ها را نگرفته است.

محمد مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در دیدار با فعالان فرهنگی و هنری خارجی جامعه المصطفی العالمیه در قم که در تالار شهید آوینی این شهر برگزار شد ابراز داشت: نهضت امام خمینی (ره) از جنس بعثت است که هیچ گاه نگاه قومی، نژادی و زبانی در آن نداشتیم و جنس حرکت، جنسی انسانی و جهانی است و زبان کار انقلاب ما فرهنگی است.

وی ادامه داد: عشق و علاقه به خدا، انبیای الهی، خاندان پاک پیامبر و قرآن به عنوان مظاهر وحدت همه ما مسلمانان را به هم پیوند می‌زند.

وی تاکید کرد: حکمرانی نظام اسلامی به بعثت توسل کرده و رویکرد آینده آن حکومت جهانی مهدوی است.

اسماعیلی افزود: نهضت امام راحل و انقلاب را در میانه این دو مبدا و مقصد مبارک می‌دانیم و جنس کار نهضت ما هم همین است.

تغییرات نظام جهانی به سود جبهه توحید است

وی اظهار داشت: در دورنمایی که رهبری حکیم انقلاب ترسیم کردند مراحل پنجگانه‌ای ذکر شده که باید به تمدن نوین اسلامی و دوره ظهور ختم شود.

وی ادامه داد: داعیه داران رسالت بزرگ جهانی هستیم که ما را با رنگ‌های مختلف و قومیت‌های متفاوت کنار هم تبدیل به امت واحده‌ای کرده است به که تمدن نوین اسلامی ختم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز با آغاز حرکت امام (ره) و نهضت انقلاب شاهدیم که فرهنگ و تمدن غالب داریم و مقاومت‌هایی که در برابر خود از سوی نظام سلطه گر در منطقه می‌بینیم نشان از نزاع جدی و واقعی دارد که یک طرف آن جبهه حق پرستان و موحدان زیر پرچم امام و انقلاب و روبروی آن‌ها تمدن مادی و منحط مغرب زمین است و در چنین نزاع تمدنی است که رویش تمدنی رخ خواهد داد.

اسماعیلی افزود: در گذر تاریخی قرار گرفته ایم که با نظام سلطه درگیر هستیم که در برابر تغییر مقاومت می‌کند و این تغییر به سود جبهه توحید است. جبهه فرهنگی داعیه داران این تغییر هستند که بخشی از آن را امروز در کنار هم در جامعه المصطفی شاهدیم.

وی ادامه داد: وجود جامعه المصطفی یکی از برکات بزرگ نهضت انقلاب است که وظیفه سربازگیری برای دولت و تمدن نوین جهانی را بر عهده دارد و این مسیر را با قوت ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: قم شهر و حرم اهل‌بیت است و امیدواریم خانواده طلاب خارجی که در آن گردهم آمده اند همه در راه سربازی مکتب اهل‌بیت موفق باشند و پرچم انقلاب حسینی ما بدست رهبر انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار