کد خبر: 1132636
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

داور بخش نگارگری پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر معتقد است آثار نگارگران حاضر در جشنواره پانزدهم در مقایسه با دوره چهاردهم از رشد کیفی برخوردار بوده است.
حسین عصمتی از جمله چهره‌های شناخته شده در زمینه هنر نگارگری و نقاشی ایرانی است که امسال هم به‌عنوان داور در جشنواره فجر حضور داشته و به دقت در کنار بقیه داوران آثار رشته نگارگری را بررسی کرده است. او معتقد است نقاشی ایرانی در این دوره از جشنواره، نسبت به قبل یک گام به جلو برداشته و آثار ارسالی کیفیت بهتری داشته‌اند.
عصمتی به فارس می‌گوید: با توجه به اینکه بنده در دوره قبل هم داور بخش نگارگری بوده‌ام، آثار در قیاس با جشنواره چهاردهم از کیفیت بهتری برخوردار بودند و شمار آثار با کیفیت، نسبت به دوره گذشته افزایش یافته بود. به دلیل کمبود جا ناگزیز بودیم برخی از آثاری که قابلیت حضور در نمایشگاه را داشتند، نادیده بگیریم و افسوس خوردیم از اینکه فضا برای ارائه تعداد آثار بیشتر مهیا نیست. البته این را هم بگویم که در کنار این تأسف، خوشحال هم بودیم. هر چقدر آثار خوب یک جشنواره بیشتر باشد، داوران حس‌وحال بهتری را تجربه می‌کنند، چون در وهله اول ما خودمان هم نگارگریم و هرچه تعداد آثار خوب بیشتر باشد، امیدمان به آینده هنر نگارگری بیشتر می‌شود.
او نه فقط کیفیت آثار که کیفیت برگزاری جلسات داوری و نظم موجود در آن‌ها را هم از اتفاقات خوب جشنواره پانزدهم می‌داند، بلکه می‌گوید: نظم موجود طبیعتاً بر جلسات داوری هم اثر گذاشته و موجب شده همه مراحل کار به مراتب بهتر از قبل پیش برود. با توجه به آثار خوبی که به دبیرخانه جشنواره پانزدهم ارسال شده، شک ندارم جوانان مستعدی در بین هنرمندان شرکت‌کننده بوده‌اند. البته این را هم بگویم که در کنار هنرمندان جوان، شاهد ارسال اثر از سوی هنرمندان بزرگ و پیشکسوت هم بوده‌ایم. به‌طور مثال استاد رضا بدرالسما هم به‌صورت جدی در این دوره از جشنواره شرکت کرده و این از نکات جالب پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر است.
وی معتقد است که هنرمندان بخش نقاشی ایرانی نگاهی دقیق به تکنیک نگارگری بزرگان این عرصه داشته‌اند. هنرمندان حاضر در بخش نقاشی ایرانی به سراغ تجربه، سبک و تکنیک هنرمندان شاخص این عرصه رفته بودند و این یعنی اینکه تلاش کرده‌اند برای شناخت سیر این هنر، نگاهی پژوهشگرانه به کار خود داشته باشند. در آثار ارسالی نوعی تنوع در شیوه و اجرا دیده می‌شد و در این میان، شیوه استاد فرشچیان، استاد آقامیری بزرگ، استاد تاکستانی و همچنین تلاش برای خلق تجربیات جدید در آثار هنرمندان مشهود بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار