کد خبر: 1132335
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در چند روز گذشته تعدادی از خانواده‌های بازیکنان یک مدرسه فوتبال در مشهد با تجمع مقابل ساختمان هیئت فوتبال خراسان رضوی به‌دنبال پیگیری فاجعه‌ای عجیب بودند، تجمعی که البته چندان چاره‌ساز نبود تا این خانواده‌ها پس از شکایت در حراست اداره کل ورزش و جوانان استان به دنبال پیگیری از طریق رسانه‌ها باشند.
فریدون حسن

براساس صحبت‌های مطرح شده از سوی خانواده‌های این بازیکنان، پس از تغییر رفتار فرزندانشان و پیگیری و بررسی محتوای گوشی تلفن همراه بازیکنان متوجه می‌شوند مربی این باشگاه آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده است. این نونهالان از ترس بازگو شدن این موضوع زیر فشار روحی و روانی قرار داشتند.
این پرونده در دادستانی نیز مفتوح شده، اما دردناک‌تر از همه این است که ظاهراً این مدرسه فوتبال اصلاً مجوز قانونی فعالیت ندارد و خانواده‌ها بدون اطلاع، فرزندان خود را در این مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند. موضوعی که به‌طور مستقیم به هیئت فوتبال استان خراسان رضوی مربوط می‌شود. هیئتی که مسئول آن به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال معلوم نیست چگونه آن را اداره می‌کند که کار به بروز چنین فاجعه‌ای رسیده است. حتماً آقایان خواب تشریف داشتند، وقتی شیطان‌صفتانی در لباس مربیگری با چشمان ناپاک خود به دنبال طعمه در بین نونهالانی بودند که به امانت به آن‌ها سپرده شده بودند. پیش از این هم چنین ماجرا‌های تأسف‌باری در مدارس فوتبال اتفاق افتاده که فدراسیون فوتبال با بی‌مسئولیتی تمام از کنار آن‌ها گذشته تا کار به اینجا کشیده شود.
نکته جالب‌تر ماجرا اینکه وزارت ورزش دو هفته قبل از این ماجرا خبر داشته، اما احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال و رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی دیروز مدعی شد جریان را از طریق رسانه‌ها فهمیده است! چنین تناقض آشکاری کافیست تا به عمق فاجعه پی ببریم. به بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی مدیران فوتبال که اینگونه با سرنوشت نونهالان این رشته بازی می‌کنند.

وزارت ورزش و جوانان با رسانه‌ای شدن این ماجرای تلخ طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو هفته پیش و به‌محض وصول گزارش‌هایی از تخلف در یکی از مدارس فوتبال در شهر مشهد، سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به حراست این وزارتخانه دستور داده این مسئله را پیگیری کند و پس از بررسی ادعا‌های مطرح شده، در صورت صحت گزارش‌های رسیده با عامل یا عاملان این اتفاق با قاطعیت برخورد شود. پس از دستور دکتر سجادی، اداره کل حراست ورزش و جوانان خراسان رضوی با همکاری یکی از نهاد‌های امنیتی در حال بررسی دقیق موضوع هستند و قرار است گزارش بررسی این ادعا‌ها به محض تکمیل، تقدیم وزیر ورزش و مراجع ذی‌صلاح شود.»

علی‌اکبر هاشمی‌جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی ضمن اعلام اینکه این باشگاه مجوز فعالیت نداشته است، گفت: «تا به امروز کوتاهی‌های متعددی از هیئت فوتبال استان مشاهده شده که اگر این موضوع نیز در بررسی‌های ما مورد تأیید قرار بگیرد، مسلماً با عوامل دخیل در ماجرا برخورد قاطع و قانونی خواهد شد. جامعه ورزش، جامعه سالمی است و نباید برخی رفتار‌های احتمالی را به پای تمامی جامعه ورزش نوشت. از روز اولی که وارد شدیم، موضوع سالم‌سازی ورزش خراسان را مدنظر قرار دادیم و در این موضوع با کسی مماشات نخواهیم کرد. اگر تخلف محرز شود شک نداشته باشید که به شدیدترین شکل برخورد می‌کنیم. اینکه باشگاهی بدون مجوز در مسابقات شرکت کرده، تخلف آشکار است.»
وی ادامه داد: «مشکل اصلی ما با هیئت فوتبال، استان و شخص آقای اصولی است. اصولی اگر لطف کند و کنار برود، بزرگ‌ترین خدمت را کرده است. اگر او این لطف را در حق فوتبال استان بکند ممنون می‌شویم، زیرا وضعیت فوتبال استان را می‌بینید. البته آقای تاج اعتقاد دارد اجازه بدهیم مجمع برگزار شود، اما من معتقدم تا رسیدن به زمان برگزاری مجمع برای تغییر اصولی دیر است.».

اما احسان اصولی که این روز‌ها بیشتر دوست دارد به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال شناخته شود تا رئیس یا عضوی از هیئت فوتبال استان خراسان رضوی با اعلام اینکه از طریق رسانه‌ها متوجه بروز چنین فاجعه‌ای شده است در گفتگو با فارس می‌گوید: «تاکنون شکایتی در هیئت فوتبال خراسان‌رضوی یا فدراسیون دریافت نکرده‌ایم. آیین‌نامه‌ها به‌ویژه آیین‌نامه کمیته اخلاق در اینگونه موارد روشن است. با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به اینکه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در همه استان‌ها نماینده دارد، پرونده‌ای تشکیل شد و وظایف اولیه نیز انجام می‌شود. موضوع به صورت کامل و دقیق با احضار طرفین، اخذ توضیحات و به صورت دقیق در چارچوب قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های مرتبط پیگیری خواهد شد و نتایج آن به سمع و نظر مردم و رسانه‌ها می‌رسد. ساز و کار ارکان قضایی و کمیته اخلاق مشخص است و در اینگونه موارد و مباحث ورود خواهیم کرد.»
اصولی عنوان می‌کند: «به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم افرادی به دنبال چنین اتفاقات و مسائلی بروند و قطعاً در صورت احراز موضوع با مسببان برخورد جدی خواهیم کرد. تمام جوانب بررسی خواهد شد و اگر تخلف اثبات شود با متخلفان به شکل قاطعی برخورد می‌کنیم و نتایج را به اطلاع مردم و رسانه‌ها می‌رسانیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار