کد خبر: 1121169
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
بی‌بی‌سی و اینترنتشنال برای اعتصابات اجباری در ایران به تکاپو افتاده اند. این در حالی است در انگلیس اعتصابات سراسری واقعی در حال وقوع است و برای مقابله با آن دست به دامن ارتش شده‌اند.

 خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

 

 استقبال BBC از بیانیه خاتمی در دفاع از آشوبگران

بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو در ایران با اشاره به شعار "زن، زندگی، آزادی" و "درد و داغ خون‌های ریخته شده" گفت:"جای خوشوقتی است که پس از انفعال تحمیل شده بر دانشگاه، اینک شاهد حضور و ابراز وجود دانشجویان در جریان‌های اخیر هستیم و خوشوقتی بیشتر اینکه همدلی و هم سخنی بخش مهمی از استادان را با دانشجویان می‌بینیم."»

در ادامه این مطلب آمده است:«آقای خاتمی در این پیام نوشت: "اینک که جامعه با شعار زیبای زن زندگی آزادی حرکت خود را به سوی آینده بهتر نشان می‌دهد، بگونه‌ای کم‌سابقه و شاید بی‌سابقه فرهیختگان، استادان، نخبگان و دانشجویان را در اصل حرکت حاضر می‌بینیم." او از دانشگاهیان خواست تا به آزادی و امنیت توجه کنند و گفت:"نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند و در نتیجه آزادی به بهانه حفظ امنیّت، پایمال شود یا امنیّت که شرط استقرار سامان و نظم خوب در جامعه است به نام آزادی نادیده انگاشته شود."»

اظهارات خاتمی در حالی است که وی در 16 آذر 1383 در دانشکده فنی دانشگاه تهران هنگامی که از سوی برخی طرفداران اصلاح طلبان هو شد، با عصبانیت و فریاد گفت:«این خلاف دموکراسی است؛ این چه وضعی است که ایجاد کرده‌اید، مگر شما چند نفر هستید که هو می‌کنید؟! کاری نکنید که بگویم بیرون تان کنند، آدم باشید وگوش بدهید.»

واقعیت مسئله این است که دشمن برای ایجاد اجماع در بخش های مختلف جامعه علیه حاکمیت، به شدت شکست خورد. این مسئله در بی اعتنایی بازار و کسبه به فراخوان اعتصاب اجباری، بی اعتنایی کامیون داران به فراخوان اعتصاب اجباری و بی اعتنایی اکثریت مطلق دانشجویان و دانش آموزان برای به تعطیلی کشاندن مراکز آموزشی در ایران و...قابل مشاهده است.

بی بی سی فارسی در حالی مدام برای ایجاد ناآرامی در ایران تقلا می کند که تبعات غیرمستقیم جنگ اوکراین چنان‌گستره‌ای پیدا کرده که اقتصاد کشوری چون انگلیس را «زمین‌گیر» کرده است. مردم و اتحادیه‌های شاکی از این وضع بحرانی در حال ترتیب دادن یکی از بزرگترین اعتصابات انگلیس هستند.

یکی از فعالین رسانه ای در همین رابطه در مطلبی نوشت:«در حالیکه بی‌بی‌سی و اینترنتشنال بدنبال اعتصابات اجباری در ایران هستند، در انگلیس اعتصابات سراسری واقعی در حال وقوع است و برای مقابله با آن دست به دامن ارتش شده‌اند.»

فرش قرمز در تهران برای مدرس آشوب های خیابانی!

روزنامه شرق- که یکی از خبرنگارانش به اتهام همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا در بازداشت است- در اقدامی تأمل برانگیز، مصاحبه ای را با مدرس شورش های خیابانی منتشر کرده است.

این روزنامه اصلاح طلب در بخشی از مصاحبه با «آصف بیات» نوشت:«آصف بیات استاد رشته‌ جامعه‌شناسی و دارنده «کرسی کاترین و بروس باستیان» در مطالعات جهان و مسائل فراملی در دانشگاه ایلینویز در ایالات متحد آمریکاست. در این مصاحبه او توضیح ‌می‌دهد که چگونه پیشینه‌ شخص خودش در زندگی سیر و مسیر تحقیقاتی‌اش را تعیین کرد. در این مصاحبه، از یافته‌ها و دریافته‌هایش در باب فعالیت‌ها و اقداماتی پرسیدیم که در ده، پانزده سال گذشته در خاورمیانه به سیاست‌ورزی‌های ستیزه‌جویانه‌ منجر شد، و نیز از تفسیرهایش از انقلاب‌های عربی سال ۲۰۱۱ و امواج برخاسته ضد آن ‌انقلاب‌ها، و نیز از درک و تصورش از یافته‌های نو در زمینه‌ پژوهش در باب سیاست‌ورزی ستیزه‌جو یا تنازعی.»

 

 

خبرنگار شرق در بخشی از این مصاحبه سوال می کند که «شما در کارهای پژوهشی‌تان هم به جنبش‌ها و سیاست‌ورزی‌های تاریخی می‌پردازید و هم به جنبش‌ها و سیاست‌ورزی‌ها معاصر. تحولات و فراز و فرودهای ملموس و تجربی «زندگی واقعی» («سیاست‌ورزی‌های خیابانی») در سراسر جهان (مثل فروپاشی اتحاد شوروی، تظاهرات ضد جهانی‌سازی، بهار عربی، جنبش‌های مردمی و غیره و غیره) تا چه حد بر پژوهش‌ها و کار پژوهشی شما اثر و تأثیر داشته است؟»

آصف بیات در پاسخ می گوید:«من به مطالعه و بررسی شکل‌های خاص سیاست‌ورزیِ ستیزه‌جویانه با تمرکز بر خاورمیانه و شمال آفریقا پرداختم.» وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«به نظر من «انقلاب در شکل جنبش» یا «خیزش‌های انقلابی» ممکن است حتی پیش از آن‌که مردم به آنها فکر کنند پدید بیایند و رخ بدهند...نمی شود از مشاهده‌ این واقعیت هم چشم پوشاند که جنبش‌های اجتماعی گسترده‌تر جوانان، زنان و دانشجویان، جمهوری اسلامی را به سوی دوران جدیدی سوق می‌دهند.»

لازم به ذکر است که در هفته های گذشته، آصف بیات در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود:«اعتراضات کنونی در ایران، خیزشی برای بازپس گیری جوانی های برباد رفته، زندگی های ناکرده، شادی های سرکوب شده و آرزومندی یک زندگی عادی و آبرومندانه است.»

این مصاحبه با استقبال رسانه های معاند مواجه شده و رادیو فردا(ارگان رسانه ای سیا) با آب و تاب آن را بازنشر داده بود. گفتنی است آصف بیات نویسنده کتاب «سیاست های خیابانی»- بخوانید شورش های خیابانی- است.

حمایت مشترک رسانه «بن سلمان» و اصلاح طلبان از علی دایی

علی دایی در ادامه همصدایی با دشمن در اغتشاشات اخیر، در جدیدترین اقدام در همراهی با فراخوان ضدانقلاب اعلام کرده بود که فروشگاه‌هایش در روزهای 14 الی 16 آذرماه تعطیل است. وی پیش از این نیز در ماجرای «اسرا پناهی» دروغ ضدانقلاب را تکرار کرد و بعد از روشن شدن حقیقت هیچ اصلاحی در مواضعش نکرد؛ اسرا پناهی دختر نوجوانی بود که با خوردن قرص برنج خودکشی کرده بود و ضد انقلاب بدون اینکه وی ربطی به اغتشاشات داشته باشد ادعا کرده بودند که این دختر در مدرسه شاهد اردبیل توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

 با توجه به مطالبه افکارعمومی درباره لزوم برخورد با سلبریتی های قانون شکین، قوه قضاییه اعلام کرد که رستوران و جواهرفروشی علی دایی به دلیل همراهی با فراخوان اعتصابات از سوی پلیس اماکن پایتخت پلمب شده است.

در ادامه، مرکز رسانه قوه قضاییه نیز در تایید این خبر اعلام کرد که در پی همراهی با گروه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی در راستای اخلال در آرامش و کسب و کار بازار، دستور قضایی برای پلمب گالری جواهرآلات نور (متعلق به علی دایی) صادر شد.

نکته قابل تأمل اینجاست که این اقدام با اعتراض شبکه اینترنشنال سعودی مواجه شد. این رسانه ضدایرانی واکنشی عصبی نشان داد و بارها با حمایت از علی دایی، به این اقدام اعتراض کرد.

در اینسو برخی رسانه های اصلاح طلب همصدا و همراستا با پروژه عملیات روانی اینترنشنال، به اقدام قضایی درباره علی دایی اعتراض کردند.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «جرم انگاری بستن مغازه» نوشت:«انتشار خبر بسته شدن مجموعه‌های مربوط به علی دایی و حملاتی که در رسانه‌های اصولگرا به علی دایی صورت گرفت واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. عده‌ای...به ثروت دایی که تماما حاصل دسترنج خودش بوده، اشاره کردند و در واکنش به اینکه او کاخ‌نشینی است که از درد مردم بی‌اطلاع است انبوهی از کارهای خیر علی دایی از جمله آزاد کردن زندانیان و پرداخت دیه و ایجاد اشتغال برای جوانان این کشور را یادآور شدند.»

شبکه اینترنشنال در دشمنی با مردم ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است. این همان شبکه ای است که در سال های گذشته گردهمایی گروهک تروریستی منافقین را به صورت زنده پخش کرد. این رسانه ضدایرانی بارها با سرکرده های گروهک های تروریستی و تجزیه طلب نیز مصاحبه کرده و از این تروریست ها با عنوان «مبارز قدیمی» نام برده است!

حالا سوال از آقای علی دایی این است که چرا این رسانه با چنین سابقه ای از وی تمام قد دفاع کرده است؟!

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار