کد خبر: 1121009
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز همه در داخل انجام شده و می‌شود و ما یک تجربه ۳۹ ساله در ساخت پهپاد داریم.
به گزارش فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح دیروز در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت: ما در دوران دفاع مقدس با مظلومیت جنگیدیم؛ به لحاظ تجهیزاتی در تحریم بودیم و باید موازنه قوا را با تلاش در حوزه علم و فناوری و قطعه‌سازی ایجاد می‌کردیم.
وی ادامه داد: ارتش ما هیچ‌گونه پشتیبانی قطعاتی نداشت و همواره عنوان می‌شد که چگونه می‌توان در صورت ادامه جنگ، هواپیما‌ها و ناو‌های جنگی را پای کار نگه‌داشت؛ ارتش جمهوری اسلامی در همان دوران با تلاش و همت مضاعف از تجهیزات نگهداری کرد، تعمیر آن‌ها را بر عهده گرفت و در راستای ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات تلاش کرد.
سرلشکر باقری افزود: در ظاهر ما با ارتش رژیم بعثی می‌جنگیدیم، اما در حقیقت بیش از ۳۵ کشور از آن‌ها حمایت می‌کردند و یافته‌های روز علمی دنیا به همراه تجهیزات و فناوری را در اختیار آن‌ها قرار داده بودند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ادعای حقوق بشری غرب گفت: غربی‌ها در زمان جنگ سلاح‌های شیمیایی ممنوعه را روی ما تست می‌کردند و صدام در آخر جنگ ۱۲ هزار تن مواد شیمیایی داشت.
باقری با بیان اینکه امروز تجربه ۳۹ ساله در ساخت پهپاد داریم، تأکید کرد: امروز ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز همه در داخل انجام شده و می‌شود و دانشجویان و دانشمندان از دانشگاه‌های صنعتی کشور وارد میدان طراحی پهپاد شدند. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه آیا کسی می‌تواند ادعا کند عملیاتی در جنگ طراحی نداشت یا طراحی ناقص داشت، تصریح کرد: شهادت می‌دهیم هر میزان در کشور علم وجود داشت در زمان جنگ استفاده شد. دانش و فناوری در یک سو و دفاع مقدس در یک سو بر یکدیگر تأثیر متقابل داشتند. هم دانش و فناوری به دفاع مقدس کمک کرد و هم دفاع مقدس موجب رشد و ارتقای علم و فناوری در کشور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار