کد خبر: 1119826
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت:
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از برنامه ریزی برای جذب ۳ هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: در دوره نوزدهم حدود یک هزار نفر جذب می شوند.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در نوزدهین فراخوان جذب هیأت علمی بر اساس مأموریت‌ها و نیازهای شأن میزان هیأت علمی مورد نیاز را درخواست داده اند.

وی افزود: در یک دانشگاه ممکن است وزن اختصاصی به پست‌های بالینی بیشتر باشد و در یک دانشگاه دیگر ممکن است اعضای علوم پایه بیشتر نیاز داشته باشد.

رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت با اشاره به ظرفیت جذب هیأت علمی در دوره نوزدهم، گفت: برای فراخوان نوزدهم جذب هیأت علمی تعداد یک هزار نفر مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی اخذ کردیم.

وی گفت: با توجه به اینکه برنامه توسعه و برنامه ارتقا کیفیت آموزشی و پژوهشی جز سیاست‌های وزارت بهداشت است، از ابتدای اعلام فراخوان درباره محدودیت این تعداد مجوز جذب هیأت علمی گلایه داشتیم که با توجه به شاخص‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تعداد مجوزهای بیشتری را برای جذب هیأت علمی نیاز داریم.

چنگیزی آشتیانی اظهار داشت: در نهایت یک هزار نفر برای فراخوان نوزدهم جذب هیأت علمی اختصاص یافت. این فراخوان بعد از اطلاع رسانی‌های متعدد و شرایط اختصاصی و عمومی پیش رفت. همه داوطلبان تا امروز جمعه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ فرصت دارند که فرآیند ثبت نام را تکمیل کنند.

وی گفت: سامانه ثبت نام به طور آنلاین رصد می‌شود و برخی از افراد ممکن است فرآیند ثبت نام را نیمه کاره رها کرده باشند که توصیه می‌کنیم فرآیندهای خود را تکمیل کنند چرا که پس از پایان مهلت ثبت نام، امکان ویرایش و بارگذاری مدارک وجود ندارد.

رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت یادآور شد: قبل از برگزاری فراخوان دوره نوزدهم، اطلاع رسانی کاملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است و از دانشگاه‌ها خواسته شد بر اساس مأموریت‌های خود و نیازهای جدی و ضروری که برای ترمیم و تکمیل کادر هیأت علمی دارند، اعلام نیاز کنند. وجود پست‌های خالی در آن دانشگاه‌ها از نکات مهم اعلام نیاز دانشگاه‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اطلاعات از دانشگاه‌ها جمع آوری شد، نیازسنجی‌ها با مأموریت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی انطباق داده شد و موارد مورد اختلاف به دانشگاه‌ها اطلاع رسانی شد و بعد از آن به فرصت داده شد که دانشگاه‌ها فراخوان خود را ویرایش کنند. در نهایت فراخوان نوزدهم در سامانه بارگذاری شد. به دانشگاه‌ها تاکید شد که پس از اعلام نهایی فراخوان هیچ گونه کم و زیادی در اعلام نیازها صورت نمی‌گیرد.

چنگیزی آشتیانی اظهار داشت: امیدوار هستیم این دوره از فراخوان جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بتواند بخش قابل توجهی از نیازهای فوری، ضروری و جدی دانشگاه‌ها را تکمیل کند.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های جدی که در وزارت بهداشت صورت گرفته است پیگیر اخذ مجوز حداقل ۳ هزار نفر برای فراخوان بیستم هستیم که اگر به نتیجه برسد شاهد برگزاری فراخوان بیستم هم خواهیم بود. البته هنوز زمان بندی برای سال ۱۴۰۱ نهایی نشده است و امیدواریم پس از نهایی شدن مجوزها اطلاع رسانی صورت گیرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار