کد خبر: 1119213
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
جشن صعود سلسائو در ورزشگاه ۹۷۴
بعد از مصاف جذاب و دیدنی کامرون - صربستان که با تساوی پر گل ۳- ۳ به پایان رسید، نوبت به نبرد مدعیان گروه G بود. رویارویی برزیل با سوئیس که بی‌شک می‌توانست تکلیف تیم صعودکننده را مشخص کند و همین مسئله حساسیت آن را چند برابر کرده بود. از سلسائو جز برد انتظاری نمی‌رفت
دنیا حیدری

بعد از مصاف جذاب و دیدنی کامرون - صربستان که با تساوی پر گل ۳- ۳ به پایان رسید، نوبت به نبرد مدعیان گروه G بود. رویارویی برزیل با سوئیس که بی‌شک می‌توانست تکلیف تیم صعودکننده را مشخص کند و همین مسئله حساسیت آن را چند برابر کرده بود. از سلسائو جز برد انتظاری نمی‌رفت. شاگردان تیته در گام نخست صرب‌ها را از سد راه برداشته بودند و حالا برای تمام کردن کار باید صلیب‌های سرخ را هم به سرنوشت صربستان دچار می‌کردند تا صعود خود به مرحله بعد را جشن بگیرند.
اما سوئیس هم در مصاف نخست از سد کامرون گذشته بود و به واسطه این برد امید زیادی به صعود حتی به عنوان صدرنشین گروه داشت، اما کنار زدن سلسائو کار چندان ساده‌ای نبود. یاران مراد یاکین، اتفاقاً تا دقیقه ۸۰ بازی نیز دوام آوردند، اما سرانجام دقیقه ۸۳ ضربه کاسمیرو به تور دروازه سوئیس چسبید تا زردپوشان برزیلی جشن صعود بگیرند آن‌هم قبل از برگزاری آخرین بازی گروه. مراد یاکین، اما بر این باور بود که تیمش از چاشنی شانس برخوردار نبود و اگر اندکی شانس داشت می‌توانست بازی را با نتیجه‌ای دیگر به پایان ببرد و بازنده میدان نباشد برای تیته، اما همه آن چیزی که اهمیت داشت، شش امتیازی شدن تیمش بود و بس. به همین دلیل هم بلافاصله بعد از گلزنی کاسمیرو یکی از اعضای کادر فنی تیمش را به گرمی در آغوش گرفت. متئوس باچی که نه فقط دستیار که پسر تیته است. سرمربی برزیل بعد از تقسیم خوشحالی خود با پسرش تأکید کرد برد برزیل در مصاف با سوئیس به دلیل اتخاذ سیستم مناسب برای این بازی بوده.
او همچنین تأکید کرده غیبت نیمار در مصاف با صلیب‌های سرخ احساس شده، اما سیستم تیم است که حرف اول را می‌زند و در هر بازی ستاره‌های آن مسابقه را می‌سازند: «یکی از ستاره‌های این بازی نیز بی‌شک رودیگو بود که اگر چه به عنوان یار تعویضی به میدان آمد، اما پاس یکی از مهم‌ترین گل‌های تیم را تا اینجای کار داد. آن‌هم در مصاف با سوئیسی که یکی از قوی‌ترین دفاع‌های دنیا را دارد و برای ما مشکل درست کرده بودند ولی در نهایت موفق شدیم دفاع دشوارشان را باز کنیم و به گل برسیم.»
نیمار، فوق ستاره برزیلی‌ها نیز که به دلیل مصدومیت در بازی نخست فرصت حضور برابر سوئیس را از دست داده بود با تمجید از کاسمیرو، زننده تک گل دومین بازی در قطر او را بهترین هافبک دنیا خواند. تعریفی که نشان از ذوق زدگی نیمار برای صعود داشت. صعود زودهنگام به یک هشتم نهایی جام جهانی قطر برای گابریل ژسوس، بازیکن آرسنال که اولین بازی خود را در جام جهانی قطر انجام داده بود نیز معنای خاصی داشت، چراکه همسرش (رایان لیما) و همچنین هلنا، دختر شش ماهه او نیز با حضور در استادیوم از نزدیک بازی او را تماشا کردند. دیداری که به صعود برزیل منتهی شد تا ژسوس این شادی را با خانواده‌اش جشن بگیرد. این بازیکن بعد از عملکرد ضعیف در جام جهانی روسیه نیمکت نشین شده بود، اما اولین حضورش در قطر با صعود برزیل در ورزشگاه ۹۷۴
همراه شد.
یکی از اتفاقات جالب مصاف با صلیب‌های سرخ این بود که در مصاف با سوئیس هم مانند دیدار با صربستان هیچ شوتی به سمت چارچوب دروازه آلیسون زده نشد و تن آلیسون بکر هنوز در قطر به زمین نخورده است و برزیل با چنین شرایطی موفق شد قبل از پایان رقابت‌های گروه G صعود خود را به یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کند که البته جز این هم از سلسائو انتظار نمی‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار