کد خبر: 1119117
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
رییس دانشگاه تربیت مدرس:
رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: دشمن سعی در دروغ و شایعه پراکنی دارد تا درموارد مختلف حتی مسایل غیرسیاسی مانند حضور ایران در جام جهانی فوتبال و خوشحالی تیم و ملت ایران پس از پیروزی تیم ملی فوتبال سوء‌استفاده کند و ذهن جوانان را با دروغ‌ها و شایعات پُر کند.
 

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، فرهاد دانشجو در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: آرامش نسبی در کشور و دانشگاه ها حاکم است. دشمنان پس از آنکه دیدند با اغتشاشات نمی توانند به اهداف شوم خود دست یابند، سعی کردند با سوق دادن اغتشاشات به سمت فاز مسلحانه در برخی شهرها بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت کنند که با هوشیاری و آمادگی نیروهای نظامی و مسلح در مدت زمان کوتاهی نظم و آرامش به شهرها بازگشت.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که دشمنان ایران همیشه با آن مواجه بوده اند، حس وطن پرستی و یکپارچگی مردم ایران است و این موضوع برای همه اقوام و شهرها همیشه حائز اهمیت بوده است، به همین دلیل دشمنان موضوع تجزیه طلبی را در دستور کار خود قرار داده اند تا تجزیه طلبی را عادی سازی کنند و آن را موضوعی عادی برای ایرانیان جلوه دهند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: هدف دشمن درخصوص تجزیه ایران به حداقل چهار کشور و برنامه ریزی برای آن باید در دانشگاه ها با جهاد تبیین خنثی شود و این موضوع به درستی تبیین و بررسی و بحث یکپارچگی ایران مورد توجه قرار گیرد.

دانشجو تاکید کرد: وظیفه ما این است دانشجویان را رها نکنیم و نگذاریم ذهن و فکر این عزیزان با حرف های دروغ پُر شود.

دانشگاه جای بحث و گفتگو است

وی با بیان اینکه دانشگاه جای بحث و گفتگو است، گفت: باید به دانشجویان بگوییم که قدرت شنیدن حرف مقابل را داشته باشید و به هرکسی که با شما مخالف است، بی احترامی نکنید و دانشگاه جای فرهیختگی، ‌فرزانگی، ‌ علم و تبادل نظر است و نه تقابل. در محیط دانشگاه نوع مخالفت و کنش در مسایل سیاسی باید در چارچوب قانون و مقررات و شأن دانشگاه باشد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس دفاع از پرچم و تمامیت ارضی ایران را برای همه حتی افرادی هم که نظام را قبول نداشته باشند لازم دانست و گفت: برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی باید استدلال ها و دلایل وجودی آن را قبول کنیم و میانه روی در عمل و نه در حرف را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

دانشجو با یادآوری اینکه حمایت از نظام جمهوری اسلامی باید همه جانبه باشد، ‌ تصریح کرد: ما پشتیبان فساد و بی عدالتی نیستیم، ما پشتیبان نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی آن و ولایت فقیه هستیم، برای حمایت از جمهوری اسلامی همیشه نباید به یک روش عمل کرد، گاهی صبوری نشانه غیرت و حمایت ما است. گاهی استدلال و گفتگو بیانگر حمایت ما از نظام است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی در برهه های زمانی مختلف، فتنه های بسیاری را از سرگذرانده و قطعا با قدرت و اقتدار ایران، ‌ ناآرامی های اخیر نیز برای نظام جمهوری اسلامی خطر بزرگی نخواهد بود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس همچنین گفت: دشمن به دنبال تسخیر فکرها و اراده جوانان است و نباید اجازه دهیم دروغ پراکنی در فضای مجازی قدرت فکر و اراده دانشجویان را از آن سلب کند و وظیفه ما این است برای دفاع از کشور و دانشگاه، دروغ های دشمنان را به دانشجویان متذکر شویم تا بتوانند راست و دروغ را از هم تشخیص دهند.

دانشجو افزود: حاکمیت باید فرصت را مغتنم شمرده و در جهت رفع ضعف ها و مشکلات داخلی، تلاش مضاعف کند همچنین لازم است فضا برای بیان حرف ها و مشکلات جوانان در دانشگاه ایجاد شود که در دانشگاه تربیت مدرس این کار صورت گرفته و جلسات متعدد هم اندیشی و آزاد اندیشی در حال برگزاری است و لازم است این جلسات ادامه داشته باشد و کارهای فرهنگی، برگزاری بازدید های علمی و اردوهای تفریحی و بازدید دانشجویان از توفیقات صنعتی و پیشرفت های علمی و فناوری کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

مراسم روز دانشجو در هر یک از دانشکده های دانشگاه برگزار می شود

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در این نشست صادق دردایی معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گزارشی از کارنامه سلامت دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ارائه کرد.

وی به برگزاری مراسم روز دانشجو در هر دانشکده اشاره و تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگی_ اجتماعی دانشگاه مراسم روز دانشجو در سطح دانشکده ها برگزار می شود و محورهای پیشنهادی برای این مراسم شامل خاطره گویی اساتید و دانش آموختگان برتر دانشکده، ‌دعوت از دانشجویان بین الملل و سخنرانی آنان در خصوص کشورهای خود، مسابقات با محور دانشجویی، ‌برنامه های شاد و سرگرم کننده، اهدای هدایا به دانشجویان شرکت کننده در مراسم و صرف ناهار است.

معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس یادآور شد: پخش فیلم و مستند در دانشگاه، ‌نمایشگاه گل و گیاه، ‌مسابقه کتابخوانی و ورزشی، ‌ برگزاری لیگ فوتبال و والیبال، کرسی های آزاداندیشی و گفت و گوی آزاد دانشجویی و بازدید از پیشرفت های صنایع داخلی و فضاسازی محیطی از مواردی است که دراین راستا در دانشگاه انجام شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار