کد خبر: 1119015
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
خیال هلند از صعود راحت است
شیوا نوروزی

 

امشب تکلیف دو تیم صعود‌کننده از گروه A جام‌جهانی در حالی مشخص می‌شود که قطر میزبان اولین حذف شده رقابت‌هاست و یک بازی تشریفاتی پیش‌رو دارد.
تساوی دور از انتظار هلند مقابل اکوادور باعث شد نبرد اکوادور – سنگال (۱۸:۳۰) حکم مرگ و زندگی را پیدا کند و در دیدار هلند – قطر (۱۸:۳۰) هم شانس پیروزی لاله‌ها تقریباً صددرصد است. شاگردان فان‌خال با چهار امتیاز صدرنشین گروه اول هستند و از هر نظر شرایط لازم را برای تحمیل سومین شکست به میزبان دارند. هلندی‌ها قرار بود با کسب دومین برد متوالی صعودی زودهنگام را تجربه کنند، اما اکوادوری‌ها این اجازه را به نارنجی‌پوشان ندادند. در آخرین بازی گروهی هلندی‌ها برابر قطر حذف شده به میدان می‌روند، تیمی که طی دو بازی پنج گل دریافت کرده و فقط برای بسته نگه داشتن دروازه به زمین می‌آید.
با این حال شرایط تیم‌های دوم و سوم متفاوت است. اکوادور چهار امتیازی با یک مساوی نیز جشن صعود می‌گیرد. همانطور که سرمربی این تیم تأکید کرده سرنوشت یکی از سهمیه‌های گروه در اختیار اکوادور است. گوستاوو آلفارو از بازیکنانش خواسته همانند بازی با هلند ظاهر شوند و فرصت صعود را از دست ندهند. اکوادوری‌ها بعد از شکست قطر و متوقف کردن هلند فقط یک گام دیگر تا صعود فاصله دارند. انر والنسیا بهترین گلزن فوتبال اکوادور در این مسابقات است و در جام ۲۰۲۲ نیز سه گل برای کشورش به ثمر رسانده، منتها مصدومیت والنسیا در بازی هلند و خروج او به وسیله برانکارد از زمین کادر فنی اکوادور را نگران کرده است. عدم حضور این بازیکن در جدال امشب تیم آلفارو را به دردسر می‌اندازد. برای شیر‌های ترانگا نیز موفقیت در این جدال اهمیت ویژه‌ای دارد. سنگال بعد از باخت به هلند قدرتمند، قطر را ۳ بر یک شکست داد و شانسش برای صعود را زنده نگه داشت. آلیو سیسه، سرمربی تیم آفریقایی جدال با اکوادور را نبرد مرگ و زندگی خوانده است. بهترین بازیکن سنگال تا اینجا بولایه دیا، مهاجم ۲۶ ساله بوده و دیدیو و بامبادینگ هم پایشان به گلزنی باز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار