کد خبر: 1118810
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرسودگی ماشین آلات در حوزه صنعت چاپ بیان کرد: این صنعت نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

یاسر احمدوند عصر یکشنبه در دومین مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران که با هدف بیان دستاورد‌های این حوزه و تشویق، تقدیر و معرفی افراد فعال حوزه چاپ استان برگزار شد، با بیان اینکه آنچه که صنعت چاپ را می‌تواند، رشد و ارتقا دهد، رشد اقتصادی در کشور است گفت: چاپ صنعت تبعی و تکمیلی است.

وی رشد اقتصادی کمتر از یک در صد در سال‌های اخیر را مورد توجه قراد داد و افزود:در این شرایط مشخص است که صنعت چاپ هم از رشد قابل قبول برخوردار نخواهد بود.

به گفته احمدوند، نشانه‌ها و شاخص‌های اقتصادی کشور از بهبود شرایط در آینده خبر می‌دهد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این دولت، دولتی خدمتگزار و پای کار هست و تلاش می‌کند تا موانع را از پیش پای مولدان و تولیدکنندگان اقتصادی بردارد خاطرنشان کرد: بنابراین بخش خصوصی می‌بایست با بهره برداری از شرایط موجود و همت دولت برای کمک به آنها، به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنند.

احمدوند تاکید کرد: در این دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاقه‌مند است تا آنچه را که در توان دارد برای رشد و تعالی صنعت چاپ بکار ببندد.

وی یادآور شد:در حال حاضر بیشتر قوانین در راستای تسهیل و کمک به صنعت چاپ است، اما شماری از قوانین نیز متناسب به شرایط امروز نیست که می‌بایست تغییر و اصلاح شود.

صنعت چاپ قلب تپنده سایر صنایع است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه صنعت چاپ قلب تپنده سایر صنایع است گفت: تاثیر صنعت چاپ بر سایر صنایع به گونه‌ای است که اگر چرخ آن بچرخد چرخ دیگر صنایع نیز می‌چرخد.

محمد خراسانی زاده اظهار داشت: تعامل با اهالی صنعت چاپ به اقدامات مشترک و سازنده منجر شده است.

وی با بیان اینکه خروجی خروجی این تعاملات باید معطوف به ایستادن در نقطه‌ای شود که به اشتراکات برای رفع چالش‌های صنعت چاپ استان برسیم افزود: ابتدا باید وحدت وتعامل درمیان خود اهالی چاپ بوجود بیاید.

وی تعداد مجوز‌های صادره در این حوزه رامورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با ید شرایط برای مجموعه‌های چاپ دیجیتال هم فراهم شود تا بتوانند از از ظرفیت مجوز‌های قانونی استفاده کنند.

خراسانی زاده با اشاره به اینکه به زودی اصلاحیه‌هایی در حوزه دستورالعمل‌ها برای صدور مجوز بیان کرد: تمامی قواعد سختگیرانه در حوزه چاپ برای صیانت از محتوا است که به دست مردم می‌رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همچنین بازدید از چاپخانه‌های سطح استان را مورد تاکید قرار داد و یاد آور شد: در حال حاضر اطلاعات از چاپخانه‌های استان تهران و نحوه عملکردشان بروز و دقیق است و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

در دومین مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان تهران که با هدف بیان دستاورد‌های این حوزه و تشویق، تقدیرو معرفی افراد فعال حوزه چاپ برگزار شد، ازفعالان صنعت چاپ استان با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار