کد خبر: 1118495
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
«حاجی‌مراد گاتسالوف» دارنده طلای المپیک آتن به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه انتخاب شد.

به گزارش فدراسیون کشتی روسیه، حاجی مراد گاتسالوف مدال طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۵ عنوان قهرمانی جهان را برای روسیه بدست آورده است.

جامبولات تدیف ۵۴ ساله در سال ۲۰۰۱ تیم ملی کشتی آزاد روسیه را هدایت کرد و در سال ۲۰۱۲ زمانی که تیم کشتی آزاد روسیه در المپیک لندن یک مدال کسب کرد، پست خود را ترک کرد، اما در سال ۲۰۱۶ بازگشت. در بازی‌های المپیک توکیو، کشتی گیران روس با سه مدال طلا و دو برنز قهرمان شدند.

تدیف پیش از این و در گفت وگویی نسبت به برکناری خود انتقاد کرده بود.

میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی در این خصوص گفت: یک بار دیگر می‌خواهم از تدیف به خاطر کار عظیمی که بدون شک بخشی جدایی ناپذیر از ساختار ما باقی می‌ماند تشکر کنم. خانواده کشتی یک تیم واحد است که وظیفه اصلی آن تکرار پیروزی و موفقیت در میادین است. ما با هر چالشی کنار می‌آییم، بله، امروز ورزش روسیه در شرایط بسیار سختی قرار دارد، اما زندگی ادامه دارد و مهم‌ترین چیز این است که یک مجموعه واحد باشیم.

وی ادامه داد: سرمربیگری تیم کشتی آزاد روسیه مسئولیت بسیار سنگینی است. گاتسالوف دقیقاً فردی است که با تمام چالش‌ها کنار می‌آید و به اندازه کافی قوی‌ترین تیم ما را مدیریت می‌کند. برای من، این یک روز هیجان‌انگیز و بسیار مهم در زندگی من است. پست سرمربی مسئولیت بزرگی در قبال کشور، ورزشکاران، مربیان است و تنها یک چیز مرا آرام می‌کند: من در آن خانواده، آن تیم هستم. جایی که بزرگسالانی هستند که از من حمایت می‌کنند.

مامیاشویلی یادآور شد: من زمانی که وارد تیم ملی شدم دیمیتری میندیاشویلی سرمربی بود، سپس تدیف و ماگومد حسینوف هدایت تیم را بر عهده داشتند و داشتن چنین تیمی با این همه افتخارات ما را مجاب می‌کند که به همین روند ادامه دهیم.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار