کد خبر: 1118472
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
بلژیک و کرواسی در برزخ گروه F
هفته دوم جام جهانی قطر درحالی امروز با برگزاری بازی‌های گروه E و F برگزار می‌شود که حساس‌ترین مصاف امروز بی‌شک رویارویی لاروخا با مانشافت است.
دنیا حیدری

هفته دوم جام جهانی قطر درحالی امروز با برگزاری بازی‌های گروه E و F برگزار می‌شود که حساس‌ترین مصاف امروز بی‌شک رویارویی لاروخا با مانشافت است.
صحبت از برتری ژاپن برابر آلمان قبل از رویارویی دو تیم، چیزی فراتر از طنزی مضحک بود، اما پیش‌بینی فوتبال غیر ممکن است و برتری سامورایی‌ها یک بار دیگر این مهم را اثبات کرد. حالا آلمان یک پله بالاتر از کاستاریکا، بدون کسب هیچ امتیازی در رده سوم جدول قرار دارد، یعنی درست یک پله پایین‌تر از ژاپن و این برای باواریایی‌ها تلخ‌ترین اتفاق ممکن است. آلمان‌ها البته هنوز وقت برای جبران دارند، اما برای جبران شکست ناباورانه مقابل ژاپن، باید از اسپانیا امتیاز بگیرند. تیمی که با برتری ۷ - صفر مقابل کاستاریکا، شروعی طوفانی داشت و به واسطه همین برد پر گل صدر گروه E را از آن خود کرد تا به همراه ژاپن اصلی‌ترین مدعی صعود باشد. اما حساس‌ترین، مهم‌ترین و بی‌شک جذاب‌ترین مصاف این گروه ساعت ۲۲:۳۰ امشب است. جایی که اسپانیای صدرنشین برابر آلمان به میدان می‌رود. تیمی قدر، اما زخم خورده که در نخستین دیدار مقهور ژاپن شد و شاید هم حریف را دست‌کم گرفت که نتیجه را واگذار کرد. حالا هانس دیتر فلیک چاره‌ای جز برد ندارد اگر هدفش صعود به مرحله بعدی است. خصوصاً که روزنامه بیلد می‌گوید بر اساس یک نظرسنجی معتبر که در آلمان برگزار شده است به نظر می‌رسد آلمانی‌ها از مانشافت آنچنان دلزده هستند که دیگر تمایلی به تماشای بازی‌هایش ندارند و این یعنی بازی با لاروخا برای آلمان‌ها بازی مرگ و زندگی است. باخت در برابر لاروخا به معنای پایان رؤیای آلمان‌ها برای صعود به مرحله بعد است و زمینه صعود سامورایی‌ها را بعد از اسپانیا به مرحله بعد مهیا می‌کند و این چیزی نیست که فلیک و شاگردانش خواهان آن باشند. با این وجود کامبک آلمان برای بازگشت به جمع مدعیان گروه و صعود به هیچ عنوان ساده نیست. خصوصاً که تکلیف این تیم را مصاف امشب مقابل لاروخا مشخص می‌کند. تیم قدرتمندی که حاضر به باج دادن نیست.
در دیگر بازی امروز ژاپن که در گام نخست با برتری مقابل آلمان‌ها شگفتی ساز شد، با کاستاریکا دیدار می‌کند. تیم قعرنشین گروه که کارش را با شکست سنگین هفت بر صفر مقابل اسپانیا استارت زد؛ تیمی که دیگر شانسی ندارد، اما بی‌شک حالا که هیچ چیز برای از دسن دادن ندارد، سعی می‌کند خداحافظی آبرومندانه‌ای با جام بیست‌ودوم داشته باشد و همین مسئله می‌تواند کار سامورایی‌ها را در کسب نتیجه و گرفتن امتیاز از قعرنشین بدون امتیاز گروه سخت کند.
گروه F، اما یکی از جالب‌ترین گروه‌های جام جهانی است. گروهی که تیم نایب قهرمان و سوم جام جهانی ۲۰۱۸ را در خود جای داده است، اما با این وجود حساسیت چندانی در مصاف با تیم‌های این گروه دیده نمی‌شود. بلژیک با برتری یک بر صفر مقابل کانادا کار خود را آغاز کرد تا در همین گام نخست، صدر گروه را از آن خود کند. نایب قهرمان جام جهانی قبل، اما برابر مراکش به تساوی بدون گل رضایت داد؛ نتیجه‌ای که اگر چه برای کرواسی قانع کننده نبود، اما الرکراکی، مربی مراکش، از اینکه توانسته‌اند کرواسی، نایب قهرمان جهان را متوقف کنند رضایت کامل داشت. حالا، اما اوضاع متفاوت است و مراکش و کرواسی اگر قصد صعود به مرحله بعد را دارند باید در دو دیدار باقیمانده از سد حریفان عبور کنند. بلژیک بعد از کسب سه امتیاز دیدار نخست، حالا به عنوان صدرنشین و اصلی‌ترین مدعی صعود از گروه F با مراکش دیدار می‌کند. حریف آفریقایی گروه که باید دید از عهده تیم سوم جام قبلی برمی‌آید؟ در دیگر دیدار این گروه نیز نایب قهرمان جام جهانی روسیه به مصاف کانادا می‌رود. تیمی که بدون کسب حتی یک امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار