کد خبر: 1117580
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
استارت تیم دوم و سوم جام جهانی روسیه
یکی از جذاب‌ترین گروه‌های جام جهانی قطر بی‌شک گروه F است. گروهی با حضور کرواسی و بلژیک نایب قهرمان و تیم سوم جام جهانی قبل که بی‌شک می‌تواند بازی‌های دیدنی را به نمایش بگذارد.
دنیا حیدری

یکی از جذاب‌ترین گروه‌های جام جهانی قطر بی‌شک گروه F است. گروهی با حضور کرواسی و بلژیک نایب قهرمان و تیم سوم جام جهانی قبل که بی‌شک می‌تواند بازی‌های دیدنی را به نمایش بگذارد.

بهترین نتیجه بلژیک در جام جهانی به دوره قبل در روسیه بر می‌گردد که به جمع چهار تیم نهایی راه یافت و سرانجام با ایستادن بر سکوی سوم به کار خود در جام بیست‌ویکم پایان داد. موفقیتی که شیاطین سرخ را به تکرار آن و حتی کسب عنوانی بهتر در قطر امیدوار کرده است. بلژیک در مرحله انتخابی جام جهانی قاره اروپا در گروه E مسابقات (ولز، جمهوری چک، استونی و بلاروس) حضور داشت که توانست با کسب ۲۰ امتیاز از ۶ برد، ۲ مساوی و البته بدون شکست، مقتدارنه به جام رویا‌ها صعود کند. کوین دی‌بروین هافبک سرشناس منچسترسیتی انگلیس یکی از بهترین مهره شیاطین سرخ در انتخابی بود که موفق شد در ۴ بازی ۲ گل و ۲ پاس گل به نام خود ثبت کند. هانس فاناکن، هافبک ۲۹ ساله کلوب بروژ نیز از دیگر مهره‌های تأثیرگذار این تیم است که با زدن ۳ گل و ۴ پاس گل لقب بچه غول را به خود اختصاص داد. بلژیک، یکی از مدعیان این جام، در نخستین مصاف خود در قطر با کانادا دیدار می‌کند. تیمی که بعد از ۳۶ سال انتظار، دومین حضور خود در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه می‌کند. جان هردمن سرمربی انگلیسی کانادا اگر چه مربی ناشناسی در دنیای فوتبال است، اما توانست با شکستن طلسم ۳۶ ساله کانادا، برای این کشور تاریخ ساز شود. این تیم در انتخابی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با کسب ۲۸ امتیاز ۸ برد ۴ مساوی و ۲ باخت به عنوان تیم اول به طور مستقیم جواز حضور در قطر را گرفت. آلفونسو دیویس ۲۱ ساله پدیده جوان باشگاه بایرن مونیخ آلمان یکی از ستاره‌های کانادا است، اما بهترین گلزن این تیم بی‌شک سایل‌لارین ۲۶ ساله مهاجم باشگاه بشیکتاش ترکیه است؛ که توانست در ۱۴ بازی ۱۳ گل را به ثمر برساند. ضمن اینکه جاناتان دیوید ۲۲ ساله مهاجم باشگاه لیل فرانسه نیز یکی از بهترین‌های قرمزهاست.

کرواسی که در ۹۸ فرانسه با هدایت بلاژویچ بر سکوی سوم ایستاد، در جام جهانی قبلی در روسیه توانست با ایستادن بر سکوی دوم، به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. اما جالب‌تر این بود که واترنی با برتری مقابل انگلیس بود که به فینال راه یافت بی‌شک در قطر نیز به دنبال ادامه موفقیتی است که چهار سال قبل در روسیه کسب کرد. شطرنجی‌ها در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی قاره اروپا در گروه H مسابقات با تیم‌های (روسیه، اسلواکی، اسلوونی، قبرس و مالت) هم گروه بودند و با کسب ۲۳ امتیاز ۷ برد ۲ مساوی و یک باخت به طور مستقیم به جام جهانی راه یافتند. سکان هدایت این تیم از سال ۲۰۱۷ به زلاتکو دالیچ سپرده شده است. همچنین بهترین بازیکن این تیم در انتخابی لوکا مودریچ ۳۶ ساله بود. بازیکن رئال‌مادرید که در هفت دیدار انتخابی موفق به زدن ۳ گل و دادن ۲ پاس گل شد. یوان پریشیچ ۳۳ ساله، هافبک باشگاه اینترمیلان نیز از دیگر مهره‌های مهم کرواسی است که عملکردش در گلزنی مشابه کاپیتان تیم بود. مارسلو بروزویچ، دیگر بازیکن اینتر نیز از جمله مهره‌های تأثیرگذار دالیج در کرواسی است که نخستین حریفش مراکش است. شیر‌های اطلس در پنج دوره حضور خود در جام جهانی نیز تنها یکبار توانستند از گروهشان صعود کنند. یعنی در سال ۱۹۸۶ که این تیم توانست راهی دور دوم جام‌جهانی شود. مراکش که هدایت آن را وحید هلیل‌هودزیچ ۶۷ ساله بوسنیایی سرمربی سابق الجزایر و تیم ملی فوتبال ژاپن برعهده دارد، از طریق پلی‌آف به جام‌جهانی راه یافت. سلیم آمالا، ایوب الکعبی، اشرف حکیمی، عمران لوزا و حکیم زیاش ستاره‌های مراکش هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار