کد خبر: 1116939
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
با گذشت پنج ماه از نگهداری غیرقانونی یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت ونزوئلایی در آرژانتین، مقام‌های این کشور همچنان خواستار بازگرداندن این هواپیما هستند و اطمینان دادند که این کشور به «نبرد برای بازگرداندن هواپیمای ربوده‌شده» ادامه می‌دهد.
آرژانتین از پنج ماه پیش تاکنون، یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت ونزوئلایی «امتراسور» (Emtrasur) را به اتهام واهی تروریسم بین‌المللی در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است و واکنش‌های مقام‌های ونزوئلایی به این اقدام همچنان ادامه دارد.

«رامون ولاسکز» وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا در صفحه توییتر خود اطمینان داد که این کشور کارائیب «در نبرد خود برای بازگرداندن» هواپیما ادامه خواهد داد.

امتراسور از شرکت‌های تابعه شرکت هواپیمایی دولتی «کنویاسا» (Conviasa) ونزوئلا بوده و دیروز شنبه، ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲، دومین سالگرد تاسیس خود را پشت سر گذاشت؛ وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا به مناسبت سالگرد تاسیس امتراسور، هدف از راه‌اندازی این شرکت را بر خلاف اتهام‌های بی اساس مطرح شده، «یک ماموریت بشردوستانه و اجتماعی برای تقویت اقتصاد کشور برای خدمت به مردم» اعلام کرد.

«خوان تِکسیِرا دیاز» رئیس انستیتوی ملی هوانوردی غیرنظامی ونزوئلا (INAC) نیز در پیامی به مناسبت دومین سالگرد امتراسور اطمینان داد که این کشور «به مبارزه برای بازگرداندن هواپیمای ربوده شده ادامه می‌دهد».

این مقام ونزوئلایی همچنین بر «نقش فوق‌العاده‌ای» که امتراسور در «انتقال تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای تامین نیازهای مردم ونزوئلا و مقابله قاطعانه با تحریم‌های جنایتکارانه» ایفا کرده است، تاکید کرد.  

هواپیمایی بین‌المللی مایکِتیا (IAIM) مستقر در کاراکاس نیز از دولت آرژانتین خواست تا «هواپیمای امتراسور که بدون دلیل ربوده شده است را بازگرداند».

هواپیمای امتراسور یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ باری بوده که متعلق به شرکت کنویاسا است؛ شرکت‌هایی که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده‌اند.

۱۹ خدمه این هواپیما (۱۴ ونزوئلایی و پنج ایرانی) نیز از ماه ژوئن به دستور دادگستری آرژانتین بازداشت شدند اما پس از این تاریخ، همه ۱۹ خدمه به دلیل اثبات بی اساس بودن اتهام‌ها، در سه مرحله آزاد (۱۲ نفر در ۱۶ سپتامبر، دو نفر در ۳۰ سپتامبر و پنج نفر آخر در ۲۱ اکتبر) شدند. 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار