کد خبر: 1115804
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
دومین عملیات غافلگیرکننده و گسترده نیروی زمینی سپاه علیه مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب یک بار دیگر به آن‌ها هشدار داد که نیرو‌های نظامی ایران در دفاع از آب و خاک ایران اسلامی کوچک‌ترین تردید به خود راه نداده و نخواهند داد.
دومین عملیات غافلگیرکننده و گسترده نیروی زمینی سپاه علیه مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق یک بار دیگر به آن‌ها و همچنین مقامات دولت و کشور همسایه، یعنی عراق خاطرنشان کرد و هشدار داد که نیرو‌های نظامی ایران در دفاع از آب و خاک ایران اسلامی کوچک‌ترین تردید به خود راه نداده و نخواهند داد و با هرگونه تحرکات تروریست‌ها در غرب و شمالغرب کشور به شدت و با قدرت هرچه تمام مقابله خواهد کرد.
 
اما این عملیات به چه دلیلی انجام شد؟ پس از آنکه تروریست‌های تجزیه طلب اقلیم شمال عراق بعد از نخستین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ماه گذشته در کردستان عراق انجام شد همچنان به اقدامات خرابکارانه و تروریستی خود علیه ایران ادامه دادند نیروی زمین سپاه تصمیم گرفت برای دومین بار با انجام عملیاتی غافلگیرکننده و دشمن‌شکن درسی بزرگ و فراموش ناشدنی به دشمنان ایران و حامیان غربی و آمریکایی آن‌ها بدهد.
 
البته دومین حمله گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست‌های تجزیه طلب اقلیم شمال عراق با حمله نخست در استعداد و توان نیروی نظامی و بهره گیری از تجهیزات روز جنگی بسیار تفاوت داشت. اینکه در این عملیات جدید شاهد استفاده گسترده از عملیات موشکی و پهپادی بودیم که در نوع خود بسبار جالب، غافلگیرکننده و خردکننده بود، زیرا دقت بسیار بالای عملیات امروز با استفاده از پهپاد این پیام را برای اولین و آخرین بار به دشمنان داد که در صورت تداوم اقدامات خرابکارانه و تروریستی خود با دقت بسیار بالایی از طرف نیرو‌های مسلح ایران مورد هدف قرار خواهند گرفت.
 
بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده در این عملیات که با استفاده از موشک و پهپاد انجام شده مقر‌های احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق با ده‌ها موشک نقطه زن و همچنین چندین پهپاد مورد هدف قرار گرفتند. در حقیقت با توجه به طرح‌ها و نقشه‌های از قبل کشیده شده و آماده شده تمامی اهداف از پیش تعیین شده نیرو‌های نظامی ایران در جهت سرکوب کردن و خنثی سازی فعالیت‌های تروریستی احزاب کردستان عراق با موفقیت انجام شده است.
 
ولی در این میان نکته جالب توجه ارتباط گروهک‌های تروریستی اقلیم شمال عراق با برخی از اغتشاشگران داخل کشور است. زیرا بازجویی‌ها و اعتراف‌هایی که از تعداد قابل توجهی از دستگیرشدگان انجام شده به خوبی و روشنی نشان داده که تعداد قابل توجهی از آن‌ها برای ایجاد اغتشاش و درگیری از اقلیم کردستان وارد شمالغرب ایران شدند. این موضوع خود به خوبی نشان می‌دهد که نقش و تاثیر گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب در اقلیم کردستان در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر چقدر پررنگ و تاثیرگذاربوده است.
 
اما نکته ناراحت کننده و تاسف‌بار این است که دولت جمهوری اسلامی ایران بار‌ها و بار‌ها با درک اوضاع و شرایط فعلی عراق به دولت مرکزی این کشور پیرامون برخورد و مقابله با فعالیت‌ها و اقدامات تروریستی و تجزیه طلبانه گروهک‌های تروریستی ساکن در اقلیم شمال این کشور هشدار داده است و حتی از آن‌ها به وضوح و روشنی خواسته تا نسبت به خلع سلاح آن‌ها اقدامات جدی، قاطع و عملی را انجام بدهند، ولی تا امروز اقدامات عملی را از طرف عراق شاهد نبوده و نیستیم.
 
حال در این بین موضوعی که بیش از پیش خوی تروریستی و جنایتکارانه گروه‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق را برای همگان روشن و آشکار می‌کند این است که آن‌ها با مستقر شدن در روستا‌ها و اماکن مسکونی و فعالیت و تردد میان مردم از آن‌ها به‌عنوان سپرانسانی استفاده می‌کنند تا بعد از اینکه اقدامات تروریستی انجام داده و تحت تعقیب نیرو‌های کشورمان قرار گرفتند مورد هدف قرار نگیرند.
 
در پایان باید گفت احزاب فعال در اقلیم شمال عراق و گروه‌های تروریست تجزیه‌طلب که سالهاست در عراق فعال بوده و به اقدامات تروریستی و خصمانه علیه ایران مشغول هستند باید از این دو عملیاتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدت زمانی کمتر از یک ماه انجام داده درس‌ها و هشدار‌های لازم مبنی بر خودداری از فعالیت‌های ضدایرانی را دریافت کنند. زیرا اگر چنین نشود باید در آینده‌ای نه چندان دور و حتی نزدیک باید مجددا آمادگی مورد هدف قرار گرفتن توسط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.
منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر