کد خبر: 1108168
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
به دنبال واکنش نیروی دریایی ایران به بی توجهی شناورهای آمریکا در خلیج فارس، نیروهای دریایی واشنگتن و لندن از برگزاری رزمایش پهپادی در خلیج فارس خبر دادند.
 به دنبال نمایش مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و مقابله با تخلفات نیروهای بیگانه در منطقه، رسانه‌ها روز جمعه از برگزاری رزمایش پهپادی آمریکا در انگلیس در خلیج فارس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که نیروی دریایی ایالات متحده به خطوط کشتیرانی تجاری اعلام کرده است که به استفاده از پهپادها در منطقه ادامه خواهد داد. آمریکا اعلام کرده که هدف از این رزمایش سنجش قابلیت شناورهای تجسسی بدون سرنشین است.

«تیموتی هاوکینز» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه  گفت که رزمایش روز جمعه شامل دو ناو جنگی آمریکا و دو ناو جنگی انگلیس در خلیج فارس و همچنین سه شناور پهپادیاب خواهد بود.

این پهپادها به دنبال هدفی در دریا هستند. سپس تصاویر دوربین‌های خود را به کشتی‌های جنگی و مرکز فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا در بحرین ارسال خواهند کرد.

 

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا سال گذشته یگان پهپادی خود را راه اندازی کرد. پهپادهای استفاده شده شامل پهپادهای «سی‌هاک» ، «سی‌هانتر» و پهپادهای کوچکتر زیر آبی هستند.

هاوکینز مدعی شد: «به‌رغم رویدادهای اخیر ما این سامانه‌ها را ب‌راحتی ، مسئولانه و مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده  می‌کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

وی گفت: «پهپادهای نیروی دریایی ایالات متحده دارایی دولت آمریکاست و به طور قانونی در آب‌های بین‌المللی و  تنگه‌ها مطابق با حقوق بین‌المللی عمل خواهد کرد. هرگونه دخالت در ماموریت پهپادهای نیروی دریایی آمریکا نقض حقوق بین‌المللی دریایی تلقی خواهد شد.»

وزارت دفاع آمریکا چندی قبل مدعی شد که دوربین‌های نصب‌ شده روی ۲ شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا که  برای مدت کوتاهی توسط ایران توقیف شد، مفقود شده‌اند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۱ شهریورماه اعلام کرد ناوشکن «جماران» حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتی‌رانی در دریایی سرخ با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواسته به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بعد از بی‌توجهی شناورهای آمریکایی به تذکرها برای جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی، نسبت به کنترل و توقف شناورها اقدام نموده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار