کد خبر: 1108094
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع از سفر قریب الوقوع هیاتی از جنبش حماس به سوریه خبر داد.
خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع از سفر هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، رویترز به نقل از دو منبع مطلع اعلام کرد که هیأتی از جنبش حماس ماه میلادی جاری در اقدامی به منظور بهبود روابط با دمشق به سوریه سفر خواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس که به نام وی اشاره نشده به رویترز گفت که این سفر پس از پایان سفر هیأت حماس به الجزائر به منظور مصالحه با جنبش فتح به رهبری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان صورت خواهد گرفت.

به گفته رویترز، یک مقام فلسطینی مطلع جزئیات مربوط به سفر هیأت حماس به سوریه را تأیید کرد اما یک منبع فلسطینی در سوریه سفر برنامه ریزی شده در این خصوص را رد کرد و مقامات حماس در نوار غزه از ابراز واکنش در این خصوص خودداری کردند.

دولت سوریه نیز واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» پیش از این تاکید کرده بود: سوریه دهه‌ها میزبان ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین بوده است و ما از ملت و رهبران این کشور در حمایت از ملت و مسئله عادله فلسطین قدردانی می‌کنیم.

این جنبش فلسطینی ادامه داد: ما به بازگشت نقش و جایگاه تاریخی سوریه در میان امت‌های اسلامی و عربی چشم دوخته‌ایم و از همه تلاش‌ها برای ثبات، شکوفایی و پیشرفت در این کشور استقبال می‌کنیم.

حماس افزود: ما بر موضع ثابت خود در وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه تاکید می‌کنیم و هر گونه اقدام برای خدشه دار کردن آن را محکوم می‌کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار