کد خبر: 1108028
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
اتحادیه اروپا چند فرد از جمله الکساندر دوگین فیلسوف روسیه را تحریم کرد.

اروپا چندین فرد از جمله چند مسئول دونتسک، تعدادی موسیقی دان روس و همچنین الکساندر دوگین فیلسوف روسیه را تحریم کرد.

به گزارش اینتل ریپابلیک، «لئونید اسلوتسکی» (Leonid Slutsky) رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای دولتی روسیه در این خصوص اعلام کرد که تحریم‌های جدید اروپا علیه کشورش به دلیل الحاق ۴ منطقه به مسکو به انجام رسیده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چهارشنبه هفته جاری مصوبه‌ای را امضا کرد که به موجب آن ۴ منطقه از اوکراین که بخش‌هایی از آن‌ها در کنترل نیرو‌های روسیه است، به خاک روسیه الحاق می‌شوند.

مطابق مصوبه جدید، حدود ۱۸ درصد خاک اوکراین (استان‌های دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا) به خاک روسیه افزوده می‌شود.

الحاق این مناطق به خاک روسیه همزمان با آن صورت گرفته است که رئیس جمهور روسیه با صدور فرمانی، دستور داد تا اقدامات مقتضی برای گنجاندن نیروگاه اتمی زاپروژیا به فهرست دارایی‌های فدرال دولت روسیه، انجام شود.

در فرمان صادر شده آمده بود: دولت روسیه ملزم است تا برای تثبیت مالکیت فدرال نیروگاه اتمی زاپروژیا و سایر تأسیسات موردنیاز برای فعالیت آن (نیروگاه)، اقدامات مقتضی را انجام دهد.

پوتین به منظور حصول اطمینان از امنیت دارایی‌های دولت فدرال، به دولت روسیه دستور داده تا این نیروگاه را ذیل فهرست شرکت‌های یکپارچه دولت فدرال ثبت کند.

همه پرسی برای پیوستن لوهانسک و دونتسک و مناطق زاپروژیا و خرسون در شرق و جنوب اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار