کد خبر: 1107976
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
تایوان با هشدار درباره اینکه ارتش این جزیره در حوزه جذب سرباز به هدف‌گذاری‌های خود دست نیافته است، این مساله را «چالشی بزرگ» برای توانمندی‌های تدافعی خود عنوان کرد.

در گزارش ارسالی به مجلس تایوان در اواخر سپتامبر، موضوع کاهش نرخ زاد و ولد به عنوان یک مشکل مطرح شده است؛ معضلی که به باور وزارت داخله تایوان، توانایی دفاعی این جزیره را با مشکلی بزرگ مواجه خواهد کرد.

هشدار جذب سرباز در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان این جزیره و پکن صادر شده است. بر اساس اسناد و گزارش مذکور، شمار سربازان فراخوانده شده به ارتش تایوان، در سال جاری، به پایین‌ترین میزان در یک دهه اخیر رسیده است. در جزیره تایوان، شهروندان مرد ملزم به گذراندن چهار ماه آموزش نظامی پایه هستند.

مطابق این گزارش، وضعیت در ارتش خبره تایوان نیز بهتر نبوده و اسناد مذکور حاکی از آن است که سربازگیری در این بخش نیز در ماه مارس، حدوداً ۱۵ درصد پایین‌تر از هدف‌گذاری ارتش این جزیره بوده است.

تعداد افراد بیشتر از ۱۸ سال در این جزیره از ۱۳۸ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ به ۱۱۸ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. گرچه کاهش نرخ زاد و ولد در این جزیره، مسأله‌ای عادی است اما تایوان از این حیث، پایین‌ترین رتبه را در سطح جهان در اختیار دارد. بر اساس این گزارش، در سال سال گذشته نرخ تولد تنها ۱۵۳ هزار و ۸۲۰ نفر بوده و به نظر می‌رسد، در این روند کاهشی، هیچ نشانه‌ای از بهبود وجود ندارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ارتش تایوان خود را برای رویارویی احتمالی با چین مهیا می‌کند؛ کشوری که این جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند.

روابط تایوان و پکن در طول سال گذشته به شکلی چشمگیر رو به وخامت گذاشته و پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره در ماه آگوست، ارتش چین در واکنش، رزمایش بی‌سابقه‌ای را در حریم هوایی و آبی این جزیره برگزار کرد.

چین، سفرها و اقداماتی از این دست را نقض «سیاست چین واحد» دانسته و شی جین‌پینگ، رئیس جمهور این کشور همواره بر اراده پکن برای الحاق صلح‌آمیز تایوان به چین تاکید کرده و در عین حال، گزینه نظامی را همچنان روی میز نگه داشته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار