کد خبر: 1107712
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدید گروه ۷ علیه روسیه، نفت و فراورده‌های نفتی این کشور را در سه مرحله هدف قرار می‌دهد.

بن هریس مشاور سیاست اقتصادی وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس نفت خام اروپایی آرگوس در ژنو گفت که تحریم‌های گروه ۷، نفت خام روسیه را هدف قرار می‌دهد درحالیکه پس از آن بر روی گازوئیل و در نهایت بر روی محصولات کم ارزش‌تر از جمله بنزین سنگین اعمال خواهد شد.

گروه اقتصادی متشکل از قدرت‌های برتر به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت به علت تهاجم مسکو به اوکراین است.

بسیاری از کشورها واردات نفت خام و سوخت از روسیه را ممنوع کرده اند، اما مسکو به صورت گسترده از طریق افزایش فروش نفت خام به آسیا مخصوصا چین و هند درآمدهای خود را حفظ کرده است.

هریس ابراز داشت: سقف قیمت برای فروش نفت روسیه، تعیین نشده اما به اندازه کافی بالا خواهد بود تا انگیزه ای برای حفظ تولید ایجاد کند و بالاتر از هزینه نهایی تولید گران ترین چاه نفت روسیه باشد.

به نوشته رویترز، تحریم‌های گروه ۷ و اتحادیه اروپا قرار است از روز ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز شود. اتحادیه اروپا صادرات دریایی نفت روسیه را از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) و فراورده‌های آن را از ۵ فوریه سال آینده میلادی (۱۶ بهمن) اعمال می‌کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار