کد خبر: 1107546
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
نخست وزیر عراق:
نخست وزیر عراق تاکید کرد که گفتگو تنها راه برای حل و فصل بحران کنونی این کشور است و در غیر این صورت منافع، امنیت و سلامت اجتماعی عراقی‌ها تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در اظهاراتی به مناسبت پنجمین سالروز درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور فقید این کشور عنوان کرد: طالبانی شخصیت ملی بزرگی بود و در حال حاضر ما بیش از هر زمان دیگری به صبر و درایت نیازمندیم.

وی که در حال حاضر در اربیل به سر می‌برد، اظهار داشت: جسارت گفتگو، حسن نیت، دیپلماسی نرم و دوری جستن از مواضع سرسختانه از ویژگی‌های بارز طالبانی و نقشه راه او برای حل و فصل مشکلات و بحران‌ها بود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: ما در شرایطی به سر می‌بریم که ارزش‌ها و اصول اخلاقی در دنیای سیاست از بین رفته است و زبان اتهام و خیانت بر زبان آرامش و گفتگو غلبه پیدا کرده است.

الکاظمی خواستار ضرورت از سرگیری گفتگوی ملی میان عراقی‌ها شد و گفت: منافع شهروندان عراقی هدفی است که باید بر هر چیزی مقدم باشد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: توافق ملی بر اساس نقاط مشترک عراقی‌ها و ارزش‌های ملی در کشورمان دشوار یا غیر ممکن نیست، عراقی‌ها توانستند خود را آنگونه شایسته خود و تاریخشان بود، به دنیا نشان دهند.

وی تاکید کرد که گفتگو تنها راه ما برای حل و فصل بحران است و در غیر این صورت منافع، امنیت و سلامت اجتماعی عراقی‌ها تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

الکاظمی یادآور شد که سطح بالایی از روابط مثبت برادری میان دولت عراق در بغداد و دولت اقلیم کردستان طی دو سال گذشته وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال این بودند که دولت اقدام به سرکوب کسانی کند که به دنبال حقوق خود بودند، اظهار داشت: دولت، تا لحظه آخر عمر خود به فعالیت خود و تلاش‌ها برای برگزاری گفتگوی ملی ادامه خواهد داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار