کد خبر: 1107296
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
سرگئی ناریشکین رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که شواهدی غیر مستقیم نشان از دخالت غرب در انفجار خط لوله نورد استریم دارد.

ناریشکین در مصاحبه با شبکه «روسیه ۱» گفت: ما به جمع آوری حقایق ادامه می‌دهیم، اما اطلاعات غیر مستقیم علنی و غیر علنی، نقش غرب را (در حادثه) نشان می‌دهد.

از سوی دیگر یک مقام ارشد سابق در وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ممکن است آمریکا و انگلیس پشت قضیه حادثه در نورد استریم باشند.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه نیز روز یکشنبه به شبکه «روسیه ۱» گفت: آمریکا، اوکراین و لهستان هرکاری بتوانند برای تضمین اجرایی نشدن این زیرساخت انجام می‌دهند.
وی با توجه به اظهار نظر این سه کشور در این مورد تاکید کرد: به همین دلیل ما باید به صورت جدی آن را مد نظر قرار دهیم.

داگلاس مک‌گرگور مشاور وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا با توجه به اتفاق نظر روسیه و اتحادیه اروپا مبنی بر وقوع یک خرابکاری در خط لوله نورد استریم گفت:باید نگاه کنید که چه کسانی بازیگران دولتی هستند که قابلیت انجام این کار را دارند و این یعنی نیروی دریایی انگلیس و نیروی دریایی آمریکا. فکر می‌کنم کاملا مشخص است.

مک‌گرگور احتمال دست داشتن مسکو در این مساله را رد و تاکید کرد: روس‌ها این کار را انجام ندادند. احتمال دخالت آلمان هم بسیار بعید است.

روز دوشنبه ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) مشخص شد که انفجارهایی در چندین نقطه از خط لوله اصلی گاز در جزیره برنهلم دانمارک اتفاق افتاده است.

شرکت مسئول خط لوله نورد استریم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارزیابی آنچه در خط لوله اصلی گاز اتفاق افتاده به علت خسارت وارد شده دشوار و پیش بینی زمان تعمیر آن نیز سخت است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار