کد خبر: 1107193
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
گروهی از شهرک نشینان صهیونیست امروز یکشنبه از سمت باب "المغاربه" با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

منابع محلی فلسطینی ضمن اعلام این خبر افزودند که شهرک نشینان صهیونیست به منظور جریحه دار کردن احساسات شهروندان فلسطینی حاضر در مسجد الاقصی اقدام به انجام مناسک تلمودی در صحن های این مسجد کردند.

پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل برای ورود فلسطینیان ساکن شهر اشغالی قدس به مسجد الاقصی محدودیت هایی قائل شد و در درب های ورودی مسجد الاقصی شماری از فلسطینیان را بازداشت کرد.

گروههای تندرو صهیونیستی در نظر دارند تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیل برای مراسم خاص خود موسوم به "روز غفران" و "عید عرش" در ماه اکتبر جاری به مسجد الاقصی یورش ببرند.

مقامات رژیم صهیونیستی پس از اشغال شهر بیت المقدس در سال ۱۹۶۷ باب المغاربه را تحت سیطره خود قرار دادند و به واسطه آن همه روزه شهرک نشینان و نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی یورش برده و از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی ممانعت به عمل می آورند.

فراخوان نهادهای مختلف فلسطینی در بیت المقدس جهت رهسپار شدن فلسطینیان به سوی مسجد الاقصی به منظور محافظت از آن و مقابله با یورش شهرک نشینان و طرح های یهودی سازی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

همچنین دهها هزار نفر از شهروندان فلسطینی در کنار رهبران و مسئولان ارشد مقاومت فلسطین از جمله یحیی السنوار رئیس حماس در غزه در گردهمایی گسترده ای را با عنوان "مسجدالاقصی در خطر" شرکت کردند تا از این طریق، ضمن معطوف کردن افکار عمومی جهان اسلام به اقدامات صهیونیستها علیه این مسجد، تاکید کنند که آماده دفاع از مقدسات اسلامی هستند.

همچنین «روحی مشتهی» از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: مردم غزه جمع شدند تا پیام روشنی را بدهند مبنی بر این که رهبران عرب و مسلمان و رهبران جهان باید بشنوند که اقدامات رژیم اشغالگر در مسجدالاقصی به طور خاص و در قدس و فلسطین به طور کلی، منجر به انفجار بزرگی در مسجدالاقصی می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار