کد خبر: 1106616
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
معاون نیروی دریایی آلمان از افزایش آمادگی رزمی نیروی دریایی روسیه و تجهیز آن‌ها به موشک‌های ابرفراصوت خبر داد.

معاون فرماندهی نیروی دریایی آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی «ولت» گفت که آمادگی رزمی نیروی دریایی روسیه پس از پایان درگیری در اوکراین افزایش خواهد یافت.

وبگاه «نیوال نیوز» روز چهارشنبه در این زمینه نوشت، دریا سالار «یان کریستین کاک» معاون فرماندهی نیروی دریایی آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه «ولت» گفت: «وقتی به دکترین دریایی جدید روسیه نگاه می‌کنم، متوجه این نکته می‌شوم که این بخش از نیرو‌های مسلح روسیه نسبت به قبل از اولویت بالاتری برخوردار شده است.»

معاون فرماندهی نیروی دریایی آلمان در بخشی از این گفتگو اظهار داشت: «در حال حاضر شاهد ساخت مستمر یگان‌های جدید بسیار مجهز هستیم. این یگان‌ها به سلاح‌های ابرفراصوت یا موشک‌های بالستیک "اسکندر "مجهز خواهند شد. ما باید برای چنین روزی آماده باشیم.»

به گفته وی، نیروی دریایی روسیه پس از درگیری در اوکراین بسیار قوی‌تر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اخیرا در مراسم رژه نیروی دریایی در «سن پترزبورگ» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که تحویل سامانه‌های موشکی پیشرفته ابرفراصوت به نیرو‌های مسلح روسیه در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد. به گفته پوتین، تسلیحات نظامی نیروی دریایی روسیه به طور مداوم بهبود می‌یابد.

موشک‌های ابرفراصوت می‌توانند با سرعت ۹ برابر صوت حرکت کنند و روسیه از سال گذشته پرتاب‌های آزمایشی موشک «زیرکان» را از کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها انجام داده است.

موشک ابرفراصوت زیرکان برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد. کرملین نوین سازی زرادخانه‌های خود را در بحبوحه تنش‌ها با غرب که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ رخ داد، اولویت اصلی خود قرار داده است.

چندی قبل نیز فرمانده نیرو‌های مسلح آلمان هشدار داد که غرب نباید قدرت نظامی روسیه را دست‌کم بگیرد و این کشور می‌تواند در صورت لزوم جبهه دوم را باز کند.

ژنرال «ابرهارد زورن» فرمانده نیرو‌های مسلح آلمان گفت: «شاید بخش عمده‌ای از نیرو‌های زمینی روسیه در حال حاضر در اوکراین مستقر باشند، اما با این وجود، ما نباید توان بالقوه نیرو‌های زمینی روسیه را برای باز کردن جبهه دوم جنگ دست کم بگیریم.»

این ژنرال آلمانی افزود که روسیه علاوه بر نیروی زمینی، نیروی دریایی و هوایی نیز دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار