کد خبر: 1106558
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
رئیس کمیسیون اروپا امروز جزئیاتی از تحریم‌های جدید ۷ میلیارد یوروئی بروکسل علیه روسیه به بهانه برگزاری همه پرسی در برخی از مناطق اوکراین را مطرح کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کمیسیون اروپا پیشنهاد‌های جدیدی را برای تحریم روسیه آماده کرده است.

بهانه رئیس کمیسیون اروپا از طرح موضوع تحریم‌های جدید علیه مسکو، برگزاری همه پرسی در برخی از مناطق در اوکراین ادعا شده است.

در بیانیه صادره از سوی «اورزلا فون در لاین»، ممنوعیت واردات محصولات روسیه به اروپا به ارزش ۷ میلیارد یورو مطرح شده است.

لازم به ذکر است که همه پرسی در دو جمهوری خودخوانده لوهانسک و دونتسک و همچنین دو منطقه خرسون و زاپروژیا در شرق اوکراین از هفته گذشته آغاز شد و روز سه شنبه به پایان رسید.

آخرین برآورد‌ها حاکی از این است که در هر کدام از این چهار منطقه بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان به الحاق به روسیه رأی موافق داده اند.

«یوگنی بالیتسک» رئیس دولت نظامی- غیرنظامی منطقه زاپروژیا از جدایی غیررسمی این منطقه از اوکراین و ارائه درخواست برای پیوستن به روسیه خبر داد.

بالیتسکی در گفتگو با خبرنگاران درباره این موضوع گفت: همه پرسی جدایی منطقه زاپروژیا از اوکراین را به سرانجام رساند. حالا ما منتظر تصمیم دولت روسیه هستیم تا ما را به عنوان عضو این کشور قبول کنند. البته پیش از این، درخواست داده ایم.

در همین ارتباط، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در واکنش به برگزاری همه پرسی الحاق مناطق شرقی اوکراین به خاک روسیه و نتایج آن گفت: اتحادیه اروپا این همه پرسی غیرقانونی و نتایج ساختگی آن را محکوم می‌کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار