کد خبر: 1106388
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

افزایش عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری، عرصه را برای صهیونیست‌ها تنگ کرده است. گزارش اخیر مبنی بر ۲۷ عملیات در کرانه باختری و قدس، آن‌هم فقط طی ۲۴ ساعت باعث شده که صهیونیست‌ها در عین حال که از یک طرف به مسجدالاقصی حمله می‌کنند از طرفی دیگر از بیم حملات مقاومت به حالت آماده‌باش درآیند و از شهرک‌نشینان بخواهند که هنگام ورود به کنیسه‌ها با خود سلاح ببرند.
مرکز داده‌های فلسطینی معطی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت کرانه باختری اعلام کرد که در ۲۴ ساعت، ۲۷ عملیات مقاومتی در قدس و کرانه باختری انجام شده که شامل یک مورد تیراندازی به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «الون موریه»، مقابله با تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن نیرو‌های رژیم اشغالگر با بمب‌های دست‌ساز و کوکتل‌مولوتف بوده است. همچنین، مبارزان مقاومت دو مرتبه ایست و بازرسی دوتان و جلمه در کرانه باختری را با بمب‌های دست‌ساز هدف قرار دادند. این در حالی است که آگوست گذشته نیز ۸۳۲ عملیات مقاومتی به وقوع پیوست که ۲۸ صهیونیست طی آن زخمی شدند.
جرایم اشغالگران علیه مقدسات هرگز متوقف نشده
اخیراً، شهرک‌نشینان یهودی پس از تعرض به مسجدالاقصی به شیوه‌ای تحریک آمیز در محوطه‌های این مسجد به رقص و پایکوبی پرداختند. یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی در دومین روز از اعیاد سال نو عبری در حالی دیروز سومین روز متوالی را سپری کرد که گروه‌های فلسطینی ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر، ملت فلسطین را به عملیات استشهادی و اعتکاف برای مقابله با این تجاوز مستمر اشغالگران دعوت کردند. نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن یورش شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی و تعرض به خادمان و نگهبانان آنجا و نمازگزاران گفت: «این رفتار‌ها منجر به تنش و خشونت بیشتر می‌شود. شیپور زدن شهرک‌نشینان صهیونیست در ورودی‌های مسجدالاقصی تنشی خطرناک در راستای تجاوزات مستمر به قبله نخست مسلمانان و تلاش برای ایجاد واقعیتی جدیدی در آنجاست.»
‌محمود العالول، نایب رئیس جنبش فتح فلسطین نیز بر اهمیت عزیمت فلسطینیان برای دفاع از مسجدالاقصی تأکید کرد و گفت: «همه کسانی که استطاعت دارند با اعتکاف در مسجدالاقصی به مقابله با تجاوز صهیونیست‌ها بروند و سیاسیون فلسطینی هم باید دنیا را برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر به منظور توقف جرایم خود تحریک کند.»‌او با محکوم کردن اقدام نظامیان اشغالگر در ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی همزمان با نخستین روز از اعیاد یهودی گفت: «جرایم رژیم اشغالگر علیه مقدسات هیچ‌گاه متوقف نشده و از دیروز تا امروز و فردا ادامه دارد.
محمد حماده، سخنگوی حماس نیز از حضور نمازگزاران و نگهبانان در مسجدالاقصی برای مقابله با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست تمجید کرد و گفت: «رژیم اشغالگر در برابر شجاعت ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس عاجز شده است.»‌داوود شهاب یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم بر لزوم تشدید رویارویی با رژیم اشغالگر و تشدید عملیات‌های استشهادی علیه هر شهرک‌نشین صهیونیستی که به مسجدالاقصی نزدیک شود، تأکید کرد. جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز پشتیبانی از اعتکاف در مسجدالاقصی و وحدت ملی را راه مقابله با اشغالگران و شهرک‌نشینان آن‌ها خواند.
استقرار هزاران نیروی صهیونیست
همزمان با این تحولات، پلیس رژیم صهیونیستی آماده‌باش خود را در مناطق مختلف افزایش داده و هزاران نیرو را در شهر قدس و اطراف مسجدالاقصی و مسیر‌های منتهی به آن و اماکن شلوغ مستقر کرده است. اوفیر بیندیر، رئیس بخش عملیات در پلیس رژیم صهیونیستی گفت: «ما هشدار‌های زیادی درباره احتمال انجام عملیات از سوی فلسطینی‌ها دریافت کرده‌ایم. پلیس آماده واکنش به هرگونه حادثه اضطراری است. ما از شهروندان می‌خواهیم طی حضور در کنیسه‌ها در مراسم سال نو یهودی که تا روز سه شنبه ادامه دارد سلاح‌های‌شان را با خود همراه داشته باشند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار