کد خبر: 1106283
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
یونان از مواضع دوگانه اتحادیه اروپا نسبت به پناهجویان انتقاد و اعلام کرد که متأسفانه اتحادیه اروپا در مقطعی تصمیم گرفت که کشورهای ورودی مانند پارکینگ برای پناهندگانی که می خواهند به اروپا بیایند استفاده شود.
یونان از اتحادیه اروپا خواست تا محدودیت‌های رفت و آمد پناهجویان را که توسط کشورها به رسمیت شناخته شده‌اند، لغو کند و این اتحادیه را متهم کرد که در برخورد با اوکراینی‌هایی که از جنگ فرار می‌کنند در مقایسه با قربانیان درگیری‌های دیگر استانداردهای دوگانه را اعمال می‌کند.

در همین ارتباط نوتیس میتاراچی وزیر امور مهاجرت یونان گفت که فقدان همبستگی تلاش‌ها را برای اصلاح همه‌جانبه قوانین مهاجرت در سراسر اتحادیه اروپا ۲۷ کشوری متوقف کرده است.

میتاراچی با توجه به رفتار دوگانه اتحادیه اروپا نسبت به مهاجران اوکراینی نسبت به دیگر پناهجویان گفت: این منصفانه نیست و یونان بر این نکته پافشاری خواهد کرد. ترتیبات اوکراین باید تا زمانی که آنها رسماً به رسمیت شناخته شوند، در مورد همه پناهندگان اعمال شود. متأسفانه اتحادیه اروپا در مقطعی تصمیم گرفت که کشورهای ورودی مانند پارکینگ برای پناهندگانی که می خواهند به اروپا بیایند استفاده شود.

اتحادیه اروپا در تلاش است تا بر اختلافات میان اعضای خود بر سر قوانین اسکان پناهندگان و حفاظت از مرزها غلبه کند در همین مورد می‌خواهد یک پیمان مهاجرتی جدید در سال آینده منعقد شود.

یونان برای صدها هزار مهاجر و پناهنده که در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ وارد اتحادیه اروپا شدند، یک گذرگاه کلیدی بوده  و بسیاری از آنها از جنگ در عراق و سوریه فرار کردند. از آن زمان این کشور مرزهای خود را سخت تر کرده و دیواری فولادی در امتداد مرز زمینی خود با ترکیه ساخته است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار