کد خبر: 1106192
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
دولت انگلیس امروز اعلام کرد که به بهانه برگزاری همه پرسی در برخی از مناطق اوکراین، ۹۲ نهاد و شخص روسی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت انگلیس امروز دوشنبه از اعمال تحریم‌های دیگری علیه روسیه به بهانه همه پرسی در اوکراین خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دولت انگلیس در این خصوص اعلام کرد که لندن ۹۲ نهاد و شخص روسی را به بهانه اجرای همه پرسی در اوکراین تحریم کرده است.

در همین ارتباط، دولت آمریکا هم پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد به بهانه برگزاری همه پرسی الحاق مناطق دونباس به روسیه، تحریم‌های تازه‌ای را علیه مسکو وضع کند.

در حالیکه همه پرسی از شهروندان لوهانسک درباره پیوستن به روسیه از چند روز گذشته آغاز شد، سخنگوی کا خ سفید اعلام کرد: در صورتی که مسکو برای الحاق بخش‌هایی از خاک اوکراین وارد عمل شود، دولت ایالات متحده آماده است تا هزینه‌های اقتصادی بیشتری را به روسیه تحمیل کند.

«کارین ژان پیر» در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تلاش مسکو برای ضمیمه کردن اراضی بیشتر اوکراین به خاک خود، با تحریم‌های اقتصادی بیشتری از سوی آمریکا و متحدانش علیه روسیه دنبال خواهد شد.

شماری از سران کشور‌های غربی از همین حالا مخالفت خود را با همه پرسی جاری در مناطق مذکور اعلام کرده و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان همچون استولتنبرگ دبیرکل ناتو، این همه پرسی را «ساختگی و غیرقابل پذیرش» خوانده است!

برگزاری همه پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین از جمله جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون به درخواست مردم این مناطق از جمعه هفته گذشته آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار