کد خبر: 1105988
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که پیشنهاد جدیدی برای تمدید بلندمدت آتش بس به طرف‌های یمنی ارائه کرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اظهار داشت: ما به طرف‌های مختلف یمنی پیشنهاد تمدید آتش بس برای طولانی‌ترین مدت ممکن را ارائه کرده و منتظر پاسخ آن‌ها به این پیشنهاد هستیم.

وی با بیان اینکه لازم است نوعی قرابت رویکرد سازنده میان همه طرف‌ها وجود داشته باشد، افزود: آتش‌بس دستاورد بزرگی بود و امیدواریم به یک راه حل نهایی و آتش بس پایدار دست یابیم که به جنگ یمن پایان دهد.

گروندبرگ اعلام کرد: اگر اراده سیاسی از سوی طرف‌های یمنی وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم به نتیجه برسیم و این برای موفقیت ضروری است.

سازمان ملل در ۲ آگوست اعلام کرد که آتش بس موقت در یمن، ۲ ماه دیگر تمدید شده است. آتش بس در یمن از ۲ آوریل با میانجیگری سازمان ملل آغاز شد و در ۲ ژوئن برای نخستین بار به مدت ۲ ماه دیگر تمدید شد.

گفتنی است عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از ۷ سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار