کد خبر: 1103320
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
عاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تمهیدات انجام شده برای ایمنی برگزاری آیین بدرقه زائران و موکب‌داران اربعین حسینی را تشریح کرد.
مجید آرون درباره اقدامات ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران اظهارکرد: ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران همزمان با برگزاری مراسم شهادت حضرت رقیه (س) مصادف با چهارم ماه صفر و آیین بدرقه زائران و خادمان اربعین حسینی در صحن اصلی مصلی امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی افزود: این ستاد به منظور اتخاذ تمهیدات مناسب برای پیشگیری و ایجاد آمادگی‌های لازم و یکپارچگی در اقدامات مقابله، هماهنگی بین سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران و هم افزایی و پشتیبانی سازمان‌های مسئول در مقابله با حوادث احتمالی با هدف تامین ایمنی مراسم با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های تخصصی از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، نیرو‌های امدادی و انتظامی، دبیرخانه اداره سلامت و محیط زیست تشکیل شد.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۷ نیز به دلیل برگزاری مراسم در محدوده این منطقه تشکیل و اعلام آماده‌باش به صورت آنکال به ستاد‌های مدیریت بحران مناطق همجوار مصلی (مناطق ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۲ و ۱۳) تا پایان مراسم و نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله به مدیران ستاد‌ها انجام شد.

آرون اظهار کرد: همچنین خودروی فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران از ساعت ۹ صبح با هدف برقراری ارتباطات مورد نیاز با مرکز عملیات اضطراری شهر تهران (EOC) و حضور نمایندگان دستگاه‌های تخصصی در محوطه مصلی مستقر شد.

وی افزود: همچنین بازدید میدانی و ارزیابی محیطی از محل برگزاری مراسم در مجموعه مصلی حضرت امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های تخصصی انجام و مکانی مناسب برای تعیین محل استقرار نیرو‌های امدادی و انتظامی پیش بینی شد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: نمایندگان اداره سلامت و محیط زیست HSE شهرداری تهران نیز با هدف ارزیابی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها و عدم انطباق‌ها در محوطه حضور داشتند.

وی افزود: مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز نسبت به انعکاس کلیه اخبار، اطلاعیه و اخطاریه‌های هواشناسی و سایر مخاطرات احتمالی از مرکز EOC به سامانه فرماندهی سیار (خودروی فرماندهی) مستقر در مصلی اقدام کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، آرون افزود: اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز نسبت به برقراری ارتباط بین EOC و خودروی فرماندهی؛ هماهنگی با مخابرات استان تهران برای ارسال پیامک احتمالی به مراجعین تا پایان مراسم جهت پیشگیری از بروز هرگونه اشکال فنی در سیستم ارتباطی و تصویری خودرو فرماندهی اقدام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار