کد خبر: 1101008
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

قتل مرد روستایی به دست دهیار روستا، قتل مرد جوان به دست پسر مزاحم، درگیری مسلحانه مرگبار دو خلافکار در جگرکی، کشف جسد زن جوان داخل خیابان، مرگ مشکوک زن سالخورده و قتل مرد میانسال در مراسم ختم، شش پرونده جنایی هستند که روی میز بازپرسان ویژه قتل قرار گرفتند.
به گزارش «جوان» ساعت ۸ صبح روز یک‌شنبه ۲۳ مرداد قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از کشف جسد زن جوانی در خیابان میرداماد در شمال تهران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در محل حادثه با جسد زنی حدوداً ۳۵ تا ۴۰ ساله کنار پیاده‌رو روبه‌رو شد که به طرز مشکوکی به کام مرگ رفته‌بود.
مأموران پلیس در بازرسی بدنی مدرک هویتی از زن فوت شده کشف نکردند، اما در تن‌پیمایی با آثار زخم‌ها و خراشیدگی‌هایی روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت زن جوان چند روز قبل زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌است، اما پس از ترخیص از بیمارستان به طرز مرموزی داخل خیابان فوت کرده‌است.
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای شناسایی هویت جسد و مشخص شدن علت اصلی مرگ مأموران پلیس تحقیقات برای رمز‌گشایی این حادثه را آغاز کردند.
قتل زن سالخورده
هنوز ساعتی از کشف جسد زن ناشناس نگذشته‌بود که به بازپرس جنایی خبر دادند زن ۷۹ ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های تهران فوت کرده‌است. بررسی‌ها نشان داد زن سالخورده تنها در خانه‌اش حوالی شهر‌ری زندگی و زن جوانی هم از او پرستاری می‌کرده‌است تا اینکه یک هفته قبل حالش بد می‌شود و دخترش او را به بیمارستان می‌آورد و در نهایت هم به گفته پزشک معالج بر اثر مسمومیت غذایی فوت می‌کند. دختر زن فوت شده گفت: «یک هفته قبل به خانه مادرم زنگ زدم، اما نه پرستارش و نه خودش تلفن مرا جواب ندادند که نگران شدم و به خانه‌اش رفتم. وقتی وارد خانه شدم، مادرم بی‌هوش بود و او را به بیمارستان منتقل کردم و از آن روز به بعد هم پرستارش فراری شد تا اینکه امروز مادرم فوت کرد و از پرستارش به اتهام قتل شکایت دارم.» تحقیقات درباره این حادثه و تلاش برای دستگیر مظنون ادامه دارد.
فرار دهیار قاتل
مرگ مشکوک مرد ۵۰ ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های غربی تهران، پرونده قتل دیگری بود که به قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر داده‌شد. بررسی بازپرس جنایی در بیمارستان نشان داد، مقتول که با اصابت چند ضربه چاقو به قتل رسیده در روز یک شنبه نهم مرداد با پسر عمویش که دهیار روستایی در حوالی امامزاده داوود است، درگیر و پس از اینکه زخمی می‌شود برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود، اما در نهایت بر اثر شدت ضربات چاقو به روی تخت بیمارستان به کام مرگ می‌رود.
بررسی‌های تیم جنایی حکایت از آن داشت این درگیری بر اثر اختلاف ارثی و به خاطر زمین کشاورزی بوده‌است. مدتی قبل دهیار روستا زمین کشاورزی را به فرد دیگری اجاره می‌دهد، اما پسر عمویش به او اعتراض می‌کند و همین موضوع باعث درگیری آن‌ها می‌شود و روز حادثه مقتول با بیل به دهیار حمله و دهیار هم او را با چاقو زخمی می‌کند و از محل می‌گریزد. تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه دارد.
قتل مرد خلافکار در جگرکی
در حالی که تحقیقات درباره حادثه قبل ادامه داشت، مأموران کلانتری هفت چنار قتل مرد جوانی را با شلیک چهار گلوله به قاضی ساسان غلامی اطلاع دادند. بدین ترتیب بازپرس ویژه قتل همراه تیمی از کارآگاهان راهی محل حادثه شد. مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل حادثه را که مغازه جگرکی در بزرگراه آیت‌الله سعیدی بود، مورد بررسی قرار دادند. دوربین چهره مردی را شکار کرده‌بودند که از ساعتی قبل پشت خودرویی کمین کرده و منتظر مقتول بود. مقتول دقایقی قبل از حادثه، وارد مغازه جگرکی می‌شود و در حال خوردن چند سیخ جگر است که مرد ناشناس چهار تیر به وی شلیک و به سرعت به داخل کوچه‌ای فرار می‌کند. در بررسی‌های بعدی، مأموران پلیس هویت قاتل را شناسایی کردند و مشخص شد وی از دوستان قدیمی مقتول است. مأموران دریافتند قاتل و مقتول هر دو خلافکار هستند و مدتی هم در کشور ترکیه با هم خلاف می‌کرده‌اند تا اینکه به ایران بر می‌گردند. همچنین مشخص شد مقتول یک ماه قبل از زندان آزاد می‌شود به خاطر دختری با قاتل اختلاف پیدا می‌کند. بررسی‌ها نشان داد، قاتل و مقتول قبل از حادثه مرگبار با هم درگیر شده‌اند و قاتل مدعی بوده‌است که مقتول برای دختر مورد علاقه او مزاحمت ایجاد کرده‌است. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی قاتل فراری تحت تعقیب قرار گرفت.
قتل مرد جوان، به دست پسر مزاحم
قتل مرد جوانی به دست پسر مزاحمی حادثه مرگبار دیگری بود که ۲‌بامداد دیروز به بازپرس ساسان غلامی خبر داده شد. بدین ترتیب بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم تحقیقات خود را در محل حادثه آغاز کردند. زنی که موضوع را به پلیس خبر داده‌بود، گفت: «مدتی بود یکی از بستگان دورم برای من مزاحمت ایجاد می‌کرد تا اینکه موضوع را به شوهر صیغه‌ای‌ام پیمان گفتم. امشب هم دوباره همان مرد مزاحم به در خانه‌ام آمد که از پیمان درخواست کمک کردم. دقایقی بعد پیمان وارد کوچه ما شد و با مرد مزاحم درگیر شد. وقتی درگیری آن‌ها بالا گرفت، او با چاقو چند ضربه‌ای به شکم پیمان زد و فرار کرد.» همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه مأموران در تلاشند قاتل فراری را بازداشت و زوایای پنهان این حادثه را بر ملا کنند.
قتل در کرج دستگیری در تهران
همچنین صبح دیروز مأموران پلیس تهران دو برادری که دو سال قبل در کرج مردی را به قتل رسانده‌بودند، در تهران شناسایی و دستگیر کردند. روز ۲۸ آبان ۹۹ قتل مرد ۴۸ ساله‌ای در بهشت سکینه کرج به مأموران پلیس گزارش شد. بررسی‌ها نشان داد در مراسم ختم فوت شده‌ای، مردی همراه دو پسرش با مقتول درگیر می‌شوند و پس از زخمی کردن مقتول از محل فرار می‌کنند. در حالی که بررسی‌ها حکایت از آن داشت قتل از سوی دو برادر رخ داده‌است، مأموران متهمان را تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه صبح دیروز مخفیگاه دو برادر را در تهران شناسایی و متهمان را دستگیر کردند. متهمان پس از انتقال به دادسرای امور جنایی تهران مقابل قاضی محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم قتل را انکار کردند. دو متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر تحویل مأموران پلیس کرج داده شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار