کد خبر: 1100584
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
داورزنی:
رئیس فدراسیون والیبال گفت: والیبال ایران بزرگتر از نام بازیکنان و رئیس فدراسیون است و همه باید منافع ملی را درنظر بگیریم.

محمدرضا داورزنی در مورد اینکه تیم ملی والیبال همچنان با کادر ایرانی به مسابقات ادامه می‌دهد یا خیر،‌گفت: بله ما تا المپیک برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم و با بهروز عطایی ادامه خواهیم داد و طبق برنامه‌های او عمل می‌کنیم. البته بخش‌های کمیته فنی و نظارتی هم کار خود را انجام می‌دهند. درحال حاضر 7 تیم داریم که هم‌زمان کار می‌کنند و تیم بزرگسالان هم ویترین کار محسوب می‌شود و بیشتر مورد توجه مردم است چون در سطح جهانی بازی می‌کند. در کنار این، تلاش ما این است که از نیروهای توانمند و خوب استفاده کنیم و کادرسازی داشته باشیم.

* شرایط کاملا مطلوب نیست و شکی در آن وجود ندارد

رئیس فدراسیون والیبال در مورد حواشی یکی دو روز اخیر تیم ملی و صحبت‌های محمد موسوی اظهار داشت: همواره از شرایط مطلوب و وضعیتی که در آن قرار داریم فاصله داریم. در حال حاضر وضعیت عمومی کشور برای همه مردم وجود دارد و ما جدا از این شرایط نیستیم. یا باید بخشی از فعالیت خود را کنسل کنیم یا با این شرایط کنار بیاییم یا منابع را درست مدیریت کنیم. اینکه شرایط کاملا مطلوب نیست شکی در آن وجود ندارد. دعوت از محمد موسوی هم توسط کادرفنی بوده و ما هم به وی اعلام کردیم. یک هفته بود در اردو حضور داشت و خود من هم نمی‌دانم چه دلایلی بوده که او انصراف داده است.

* منابع کلان در اختیار نداریم/ از فروردین یک روز هم استراحت نداشتیم

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اینکه او کاپیتان هم شده بود گفت: بله، روال کار همین است که وقتی یک بازیکن بزرگتری می‌آ‌ید کاپیتان می‌شود، اما اینکه چرا ادامه نداد به خودش ربط دارد. آنچه در توان فدراسیون بوده، برای تیم‌های ملی انجام داده است. ما از آغاز فروردین یک روز هم استراحت نداشتیم. رقابت‌های جوانان، نوجوانان، بانوان و تیم ملی بزرگسالان را داشتیم. همه و همه در اردو و مسابقه بودند. وقتی این حجم از کار وجود دارد باید منابع را درست مدیریت کنیم.

داورزنی تأکید کرد:‌ اینطور نیست که یک پول کلانی داشته باشیم و خرج کنیم. ما 80 درصد منابع را خودمان تأمین می‌کنیم. حال اینکه جایزه‌ای از مسابقات می‌رسد شاید آنقدری نباشد که بچه‌ها انتظار دارند. اگر پاداشی از مسابقات می‌رسد باید بتوانیم آن را در همه بخش‌ها هزینه کنیم. الان قیمت تمام شده سفر چند برابر گذشته شده است. یک زمانی دلار 3 هزار تومان بود اما الان به 30 هزار تومان رسیده است. منابع محدودی از دولت به ما می‌رسد که یک‌دهم نیازمان است و مجبوریم هزینه‌ها را از جای دیگر تأمین کنیم.

 

وی عنوان کرد:‌ در سال 1400 حدود 65 میلیارد هزینه کردیم که تنها 8، 9 میلیارد آن را دولت داد. در سال جاری هم تا الان 2.5 میلیارد وزارت و 1.5 میلیارد کمیته ملی المپیک به ما داده است اما نزدیک به 30 میلیارد هزینه کرده‌ایم.

* افروزی به دلایل شخصی نتوانست کنار تیم باشد

رئیس فدراسیون والیبال در مورد گلایه‌ها به خاطر مکمل‌ها و فیزیوتراپ گفت: در سالهای گذشته چند صد میلیون برای مکمل‌هایی که پزشکان تیم اعلام می‌کردند هزینه می‌کردیم، الان هم تلاش کردیم تا همه را تأمین کنیم. در خصوص فیزیوتراپ هم باید گفت فیزیوتراپ‌ها باید آی‌دی جهانی داشته باشند. ما نفراتی معرفی کردیم اما افروزی نتوانست بنا به دلایل شخصی تیم را همراهی کند. در کنار آن دکتر فرهادی را معرفی کردیم و دوست داشتیم حضور داشته باشد. در مجموع خود ما هم ناراحت هستیم که هنوز نتوانستیم در یک شرایط مطلوب از بچه‌ها حمایت کنیم.

* والیبال ما بزرگتر از هر نامی است/ همه باید به منافع ملی فکر کنیم

وی در خصوص اینکه آیا برای این شرایط با کادرفنی تیم ملی جلسه خواهید داشت یا خیر، گفت: خیلی نباید به این مسائل پرداخته شود. در دنیا هم چنین اتفاقاتی می‌افتد که یک بازیکن قدیمی شاید نتواند با شرایط کنار بیاید و در تیم ملی نباشد. یا کادرفنی او را کنار بگذارد. این را باید در نظر بگیریم که والیبال ما بزرگتر از نام بازیکنان یا رئیس فدراسیون است. همه باید به منافع ملی فکر کنیم و در میدان پیروز باشیم. حفظ منافع ملی مهمتر از هر چیز دیگری است. نمی‌توانیم کار را متوقف کنیم و باید تلاش کنیم شرایط بهتر شود. از سوی دیگر باید وضعیت عمومی کشور را هم در نظر بگیریم.

 

وی ادامه داد: نمی‌توانیم بخش‌های دیگر را متوقف کنیم و فقط به تیم ملی بزرگسالان برسیم، چون پشتوانه‌سازی جزو ضروریات است و باید منابع را به گونه‌ای مدیریت کنیم که به بخش‌های دیگر آسیبی نرسد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار