کد خبر: 1100096
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
جلال مهرگان

مأموران پلیس بعد از تماس‌هایی که درباره مزاحمت‌های سگ همسایه با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار می‌شود در محل حاضر می‌شوند و به شکایت‌های مطرح شده رسیدگی می‌کنند.
به گزارش جوان، این روز‌ها نگرانی‌های بسیاری از سوی شهروندان درباره نگهداری از سگ در مجتمع‌های مسکونی یا سگ‌گردانی در فضای عمومی شهر‌ها مطرح است. صدای پارس مدام، بیم آسیب زدن به اعضای خانواده و انتقال بیماری اولین نگرانی‌های مطرح شده است که به راحتی منجر به سلب آرامش و امنیت از هر شهروندی می‌شود. پرسش اساسی این است؛ مزاحمت‌هایی که سگ برای همسایه‌ها ایجاد می‌کند تا کجا می‌تواند ادامه پیدا کند؟ اعتراض به صاحب حیوان برای کنترل یا ممانعت از نگهداری آن، اولین واکنش قبل از طرح دعوا نزد پلیس است. با وجود اینکه پلیس تأکید کرده به مزاحمت‌های سگ‌ها رسیدگی می‌شود، برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند پلیس ۱۱۰ دعوای مطرح شده آن‌ها را به کلانتری حواله داده و از اعزام نیرو خودداری کرده است. با وجود اینکه انتقاد‌های کاربران از فراوانی نگرانی‌های شهروندان درباره این آسیب حکایت دارد. خبرنگار «جوان» در تماس با پلیس ۱۱۰ برای مزاحمت‌هایی که سگ خیالی همسایه ایجاد کرده، درخواست کمک کرد. کاربر ۱۱۰ بعد از طرح چند پرسش از جمله اینکه «صاحب حیوان در خانه باشد، مزاحمت‌ها همیشگی باشد و منجر به سلب آسایش شده باشد»، اعلام کرد این دسته از مزاحمت‌های ایجاد شده در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد و در اولین مرحله مأمور به محل اعزام و به موضوع رسیدگی می‌شود.
در حال حاضر با فرض درستی انتقاد کاربران درباره حواله دادن شاکیان به کلانتری این انتقاد به پلیس وارد است که سیاست پاسخگویی پلیس ۱۱۰ به همه شاکیان یکسان نیست. همانگونه که حضور یک سارق در ساختمان منجر به سلب آسایش می‌شود و پلیس بعد از تماس مردمی در محل حاضر می‌شود، درباره طرح این نگرانی هم باید پلیس ۱۱۰ به آن رسیدگی کند. دعوت به سازش و تلاش برای حل معضل با گفتگو، اولین راهکار پلیس بعد از حضور در محل است و در صورت عدم مصالحه، ادامه طرح دعوا در کلانتری و سپس دادسرا انجام می‌شود.
اظهارنظر پلیس
سردار مهدی حاجیان، معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی کشور درباره اینکه پلیس در چه صورت با سگ‌گردانی برخورد می‌کند به مهر گفت: «آنجایی که سگ‌گردانی موجب وحشت مردم شود و مردم از این موضوع آسیب ببینند، پلیس به واسطه درخواست‌های مردمی به صحنه ورود و برخورد می‌کند. مبنای بسیاری از برخورد‌های پلیس با سگ‌گردانی درخواست‌های مردمی است. مردمی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند از پلیس تقاضا دارند با این موضوع برخورد کند.» وی ادامه داد: «پلیس در معابر عمومی هم با سگ‌گردانی برخورد می‌کند، چراکه مردم حق دارند در معابر با آسایش تردد کنند و وجود سگ‌ها این آسایش را برهم می‌زند. در اینجا پلیس طبق قانون و شرع تذکر می‌دهد.»
وی درباره اینکه اگر افراد از حضور سگ در محلی شکایت داشته باشند، پلیس چگونه مداخله می‌کند، گفت: «پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند و سگ و صاحب سگ را بعد از تشکیل پرونده به کلانتری منتقل می‌کند. مردمی که در آپارتمانشان سگ حضور دارد، می‌توانند تحت عنوان سلب آسایش اقدام و شکایت خود را نزد پلیس مطرح کنند.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سعادت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
3
14
سلام پلیس اصلا دخالت نمی‌کند. بعضی ها سگ هایشان را در سرسره و تاب می‌گذارند ولی کسی رسیدگی نمیکند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
پلیس از ترس مردم کاری نمیکنه چون اکثر صاحب ها هم خانوم هستن و شروع میکنن به جیغ و داد کردن..
واقعا خیلی مسخره هستش داخل شهر که جای سگ نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
4
14
پلیس چرارسیدگی نمیکندبااینکه مادرم روگاز گرفته میگن بروشکایت کن ولی برای کشتن سگ کاری انجام نمیدن بایدبه کجامراجعه کنم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
1
4
سگ همسایه ما آرامشمون رو گرفته
پاسخ ها
شیوا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
ما هم درخصوص پارس سگ همسایه با پلیس تمام گرفتیم ولی حتی یک بار هم نیومدن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
3
من خودم علاقه مندم به سگ ولی یک پارکی کنار منزل ما هست که شبها شده پاتوق سگ گردها، خدا شاهده6شب زنگ زدم110وتقاضا کردم که اینها یکسره پارس می‌کنند ولییکبار هم پلیس نیامده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
0
4
با ۱۱۰ تماس گرفتم دو بار هیچ کاری انجام ندادند. آرامش یک محل رو با پارس سگ بهم زدن هبچ رسیدگی انجام نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
0
ما هم تو کوچمون پر از سگِ طرف میگه ما تو 110 آشنا داریم.آخه این نشد حرف که اعصاب واسه کسی نزاشتن.110 فقط یه بار اومد اخطار داد و رفت.نمیدونیم به کی زنگ بزنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار