کد خبر: 1100074
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بر اساس برنامه‌های در دست اقدام برآورد می‌شود سال آینده میزان خرید تضمینی گندم به بیش از ۹ میلیون تن برسد و در صورت داشتن بارشی حتی مانند امسال به خودکفایی خواهیم رسید.
عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در سال جاری با توجه به واقعی شدن قیمت گندم، کشاورزان تمام محصول خود را به دولت فروختند و در حالی که در سال گذشته تنها ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم توسط دولت خریداری شد، اما در سال جاری تا به امروز میزان خرید تضمینی گندم در مرز ۷ میلیون تن قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم تا پایان فصل میزان خرید تضمینی گندم بیش از ۷ میلیون تن باشد، زیرا در استان‌های سردسیر هنوز برداشت گندم ادامه دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: در مقایسه با سال قبل حداقل ۲.۵ میلیون تن افزایش خرید گندم خواهیم داشت و میزان تولید گندم در کشور افزایش مناسبی داشته است.


پرداخت یارانه کشت گندم از سال آینده

وی تصریح کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در کشور اجرایی شد که در سال آینده در سطح بیشتری انجام می‌شود در این طرح کشاورزان از لحاظ تامین مواد اولیه تولید و آموزش برای تولید در دیمزار‌ها حمایت می‌شوند.

هاشمی گفت: برای سال زراعی آینده حمایت از تولید کشت گندم در حدود ۵ میلیون هکتار انجام خواهد شد و یارانه کاشت به صورت خدمات از جمله بیمه فراگیر گندم، حمل، ورود دانش و کارشناس به مزرعه و کود و سم ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورتی که حتی ارائه بارشی مانند امسال داشته باشیم در سال آینده ۹ میلیون تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت.

وی گفت: با بهینه سازی مصرف آرد خبازی در کشور با ۷.۵ میلیون گندم نیاز کشور تامین خواهد شد، همچنین نیاز صنف و صنعت حدود ۱.۵ میلیون تن است و در نهایت می‌توان گفت با ۹.۵ میلیون تن به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با فعالیت‌ها و سیاست گذاری دولت و ستاد اجرایی امام می‌توانیم در سال آیند به خودکفایی در تولید گندم دست یابیم.

هاشمی گفت: حدود ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۵ میلیون هکتار گندم دیم برای سال آینده خواهیم داشت که از لحاظ کیفی و رانمدمان تولید سال آینده شاهد بهبود تولید گندم خواهیم بود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار