کد خبر: 1099870
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست جمهوری اسلامی ایران درمذاکرات پُر است، گفت: در چنین شرایطی عقلانی است که طرف غربی از خواسته‌های غیرمنطقی پرهیز کند تا امکان توافق محقق شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمودعباس زاده مشکینی درباره مذاکرات ۱+۴ که در شهر وین در حال برگزاری است و تلاش آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران، گفت: پس از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی و برنامه اخیر سازمان انرژی اتمی برای افزایش غنی سازی تا ۱۹۰ هزار سو، دست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پُر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: طبیعی است که طرف غربی از تلاش برای مذاکره مستقیم با تیم مذاکره کننده ایران، اهداف خاصی را دنبال می‌کند و در پی کسب امتیاز از مذاکره رو در رو است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه نیاز طرف غربی به توافق بیشتر از نیاز ما به مذاکره است، عنوان کرد: در چنین شرایطی می‌توانیم از طرف غربی امتیاز بگیریم و تیم مذاکره کننده ایران هم برای احقاق حقوق ملت ایران در صنعت هسته‌ای اصرار دارد. البته در چنین شرایطی عقلانی است که طرف غربی از خواسته‌های غیرمنطقی پرهیز کند تا امکان توافق محقق شود.

وی تاکید کرد: در دولت قبل همه برنامه ریزی و توان سیاست خارجی برای توافق با غرب برنامه ریزی شده بود. به نحوی که همسایگان و کشور‌های آسیایی به فراموشی سپرده شدند. اما در دولت سیزدهم تعامل با همسایگان و کشور‌های آسیایی استراتژی بسیار خوب دولت است که اجرای کامل آن به تحولات خاص نیاز دارد.

عباس زاده مشکینی درباره اینکه آیا دولت سیزدهم اقتصاد کشور را به مذاکرات گره زده است، گفت: بین صد‌ها مساله کشور، یکی از مسائل نظام، موضوع هسته‌ای است و دولت سیزدهم بدون توجه به نتیجه مذاکرات در پی توسعه ارتباطات با همسایگان و کشور‌های آسیای شرقی است.

این نماینده مجلس یادآور شد: همچنین جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از ظرفیت ۸۰ میلیون جمعیت، جوانان نخبه و منابع عظیم داخلی از جمله حوزه انرژی که جز برترین کشور‌ها هستیم، ظرفیت‌های لازم را برای پیشرفت و توسعه دارد و قرار نیست منتظر نتیجه مذاکرات یا ادامه بدعهدی طرف غربی باشیم.

عباس زاده مشکینی با تاکید بر اینکه مردم بزرگترین سرمایه برای کشور محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: هوش و مشارکت مردم، وطن پرستی مردم و اعتقاد آن‌ها به انقلاب اسلامی سرمایه عظیمی است که در این ۴۳ سال و در بزنگاه‌های تاریخی پس از انقلاب، مردم به صورت کامل این سرمایه را به منصه ظهور رساندند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار