کد خبر: 1099843
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
وبگاه نظامی آمریکایی همزمان با تشدید تنش بین چین و تایوان و آمریکا نوشت، چین به لطف هزاران موشک خود در جنگ محتمل، آمریکا را شکست خواهد داد.
یک وبگاه نظامی آمریکایی همزمان با شدت گرفتن تنش بین چین از یک سو و تایوان و آمریکا از سوی دیگر نوشت، چین به لطف هزاران موشک خود در در جنگ محتمل، آمریکا را شکست خواهد داد.

وبگاه «19 فورتی فایو» به تازگی در این زمینه نقطه نظرات «هری کازیانیس» از تحلیلگران امور منطقه به شبکه خبری «فاکس نیوز» را منتشر کرد. کازیانیس به فاکس نیوزهشدار داد که امروز آمریکا در موقعیت بسیار متفاوتی قرار دارد.

*شکست دیپلماسی قایق‌های توپدار آمریکا

کازیانیس در پاسخ به این سئوال که چین ممکن است به سفر«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که اولین سفر مشابه سومین قانونگذارعالی رتبه ایالات متحده پس از «نیوت گینگریچ» در سال ۱۹۹۷ بود، پاسخ دهد، هشدار داد که پکن باید جدی گرفته شود.

وی گفت، این صرفاً قدرت نمایی نظامی نیست و تلاش ایالات متحده در قرن بیست و یکم «دیپلماسی قایق‌های توپدار» با فرستادن ناوهای هواپیمابر به منطقه، دیگر مانند گذشته بازدارنده نیست.

کازیانیس توضیح داد: «چینی‌ها اصلاً بلوف نمی‌زنند. آنها ۳۰ سال است که برای این سناریو آماده شده‌اند. اگر به سال‌های ۱۹۹۵-۱۹۹۶ برگردید، وضعیت مشابهی با چین داشتیم، ما بحران مشابهی داشتیم، اما در آن زمان، ایالات متحده ابرقدرت نظامی بود.»





این تحلیلگرآمریکایی ادامه داد، پکن این موضوع را ساده نگرفت و اوضاع تا زمانی که ارتش خلق چین تمرین‌های نظامی را در مارس ۱۹۹۶ انجام داد که شامل شلیک موشک‌ها بود و برای ارعاب رای‌دهندگان تایوانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال انجام شد، ادامه یافت، اما در آن برهه کاخ سفید با ارسال دو ناو هواپیمابر به منطقه پاسخ چین را داد.





کازیانیس به فاکس نیوز گفت آنچه در آن زمان کارایی داشت، ممکن است اکنون کارساز نباشد.

*چین ماهواره‌های آمریکا را در مدار زمین می‌زند

او ادامه داد: «ما هیچ مشکلی برای نگرانی در مورد چین نداشتیم. در واقع، مقامات چینی حتی نتوانستند ناوهای هواپیمابر ما را پیدا کنند. امروز شرایط خیلی فرق کرده است. چینی‌ها برای این سناریو آماده شده‌اند. آنها هزاران موشک کروز بالستیک، موشک‌های مافوق صوت و موشک‌های متحرک کشنده دارند.»

کازیانیس هشدار داد: «اگر زمانی بین ایالات متحده و چین جنگی رخ دهد، اولین کاری که آنها انجام می‌دهند این است که ماهواره‌های ما را در مدار زمین و تجهیزات ارتباطی ما را نابود خواهند کرد.»

وی ادامه داد: «این مانند درگیری‌های افغانستان یا عراق نیست که اساساً اکثر آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار ندادند. جنگ با چین چیزی است که واقعاً بر هر شهروند ایالات متحده تاثیر می‌گذارد. آنها ناوهای هواپیمابر و همه پایگاه‌های ما در آسیا را نابود می‌کنند.»
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار