کد خبر: 1099416
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
۳۶ سال پیش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در عملیات کربلای یک گفت: امام حسین (ع) با عشق می‌جنگید و به این توجه نمی‌کرد که ۷۲ نفرند و چند هزار نفر سپاه مقابلش هست.
سرویس دین و اندیشه جوان آنلاین: سپهبد شهید قاسم سلیمانی در نهم تیرماه سال ۱۳۶۵ در جمع همرزمانش در قرارگاه تاکتیکی در عملیات کربلای یک، درباره ارتباط قیام امام حسین (ع) و حضور رزمندگان در دفاع مقدس سخن به میان آورد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که به مناسبت آغاز ماه پیروزی خون بر شمشیر، این صوت تاریخی برای نخستین‌بار منتشر می‌شود:

تعداد بازدید : 47

امروز باید مثل امام حسین (ع) تکلیف را انجام دهیم

در این جنگ ما برادران عزیز ۲ چیز را باید مد نظر داشته باشیم؛ یکی اینکه در این جنگ، معیار و اصالت همه چیز عشق است، عقل نیست؛ یعنی از نظر عقلی و مادی و دو دو تا چهار تا جنگ ما نباید بجنگیم، ولی ما جنگمان معیارش معیار جنگ امام حسین (ع) است؛ همانطور که امام حسین (ع) با عشق می‌جنگید، به این توجه نمی‌کرد که ۷۲ نفرند و چند هزار نفر سپاه مقابلش هست. با همین ۷۲ نفر می‌خواست جانبازی کند. می‌خواست آن تکلیف خودش را ادا کند.

اگر این عشقی که در ما وجود دارد و این عشق و تکلیفی که به گردن ماست، این را می‌رساند که ما چه ۱۰ هزار نفر باشیم، چه ۱۰۰ هزار نفر باشیم، چه ۵۰۰ هزار نفر باشیم، چه یک نفر، باید تکلیفمان را انجام بدهیم و این بایدی که امروز در مورد ما صدق می‌کند، این بایدی است که در زمان امام حسین (ع) وجود داشته. یعنی همین بایدی که امام حسین (ع) را وادار می‌کرد که بیاید به صحرای کربلا، با زن و بچه و اطفال و با ۷۲ نفر بیاید در مقابل سپاه یزید در آن وضعیت صحرای کربلا این طور حماسه ایجاد بکند، همان اعتقاد، همان وضعیت در مورد ما امروز صدق می‌کند که ما با همه وضعیت ها، با تحریم اقتصادی‌ها، با تحریم نظامی ها، با کمبود فرض کنید مثلاً می‌گویم گلوله و خمپاره، کمبود چی و چی، با هر چه که داریم امروز ما مثل امام حسین (ع) آن تکلیف را انجام بدهیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر