کد خبر: 1099246
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
گلوبال‌تایمز گزارش داد
همزمان با قوت‌گرفتن احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، شماری از مردم این جزیره در اعتراض به سفر این مقام ارشد آمریکا، به خیابان‌ها آمدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از گلوبال‌تایمز، در آستانه سفر احتمالی «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، شماری از مردم این جزیره در اعتراض به این سفر به خیابان‌ها آمدند و علیه پلوسی شعار سر دادند.

گلوبال‌تایمز با انتشار تصاویری این خبر را به نقل از رسانه‌های محلی تایوان مانند «چایناتایمز» منتشر کرد و افزود مردم معترض اعلام کردند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نباید به تایوان سفر کند، زیرا موجب افزایش تنش‌ها در این جزیره می‌شود.

علی‌رغم اینکه در بیانیه روز یکشنبه دفتر نانسی پلوسی اعلام شد او و هیئت همراه در سفر به کشور‌های آسیای شرقی به کشور‌های سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهند کرد و در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده بود، روز دوشنبه رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه‌شنبه ساعت ۲۲ (به وقت محلی، و حدود ۱۸:۳۰ به وقت تهران) برای دیدار با مقامات تایوان وارد این جزیره خواهد شد.

دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشور‌های شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیرو‌های مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

ژائو لی‌جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین هم روز دوشنبه به مقامات آمریکا هشدار داد اگر «نانسی پلوسی»، به تایوان سفر کند، ارتش چین «بیکار نخواهد نشست».
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار