کد خبر: 1098652
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر دشمنان بتوانند افراد جامعه را از هیئات مذهبی جدا و هیئت‌ها را سکولار کنند دیگر آثاری از عاشورا باقی نخواهد ماند به همین خاطر باید دقت داشته باشیم واقعه عاشورا و اهداف حضرت سید‌الشهدا (ع) در تاریخ حبس نشود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی آریا شب گذشته طی سخنانی بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در دعای بیستم صحیفه سجادیه که به دعای مکارم الاخلاق مشهور است امام سجاد (ع) از خداوند درخواست می کند در اطاعت بندگی دچار کسالت نشود.

وی افزود: عده ای در عبادت خداوند تنبل و در برابر معصیت شجاع و پیشرو و بدون ترس هستند که این مسئله یکی از ابتلائات بندگی در مسیر اطاعت است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اثرات وضعی بعضی از معاصی این است که انسان حلاوت بندگی را نمی چشد که دلیل این مسئله مبتلا شدن انسان به معاصی است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: ایام ماه محرم یک موقعیت پرواز برای مومنین است و انسان می تواند باب نجات خود را مهیا سازد.

سعیدی آریا تاکید کرد: ایام و روزهای زندگی با همدیگر مساوی نیستند و محرم را نباید از دست داد بلکه باید بهداشت فکری و امیالی را برای خود رقم زد.

وی افزود: کور نبودن و داشتن بصیرت در مسیر الهی از دیگر فرازهای ادعیه امام سجاد (ع) در دعای بیستم صحیفه سجادیه است که به عنوان بصیرت در بندگی عنوان می‌شود و اگر انسان بصیرت درستی داشته باشد می تواند دشمنان اسلام را بشناسد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: نباید کاری کنیم که در مسیر اطاعت از دشمنان اسلام قرار بگیریم و امام زمان(عج) را تنها بگذاریم به همین خاطر باید مواظب کلام و عملکردمان باشیم که به نفع چه کسانی است.

وی افزود: عده ای از انسان‌ها دنبال رو کسانی هستند که از مسیر الهی جدا شده اند و این مسئله در طول تاریخ مکررا اتفاق افتاده است به همین خاطر امام‌سجاد علیه‌السلام از خداوند درخواست می‌کند مسیر جداشدگان از خداوند را طی نکند.

سعیدی آریا تاکید کرد: عده‌ای در واقعه عاشورا چون از مسیر ولایت‌علوی جدا شده بودند در مقابل سید‌الشهدا شمشیر کشیدند.

وی اظهار داشت: مجالست و مصاحبت با افرادی که از خداوند جدا شده‌اند بسیار خطرناک است چرا که اکثر افرادی که در جامعه دچار بزه اجتماعی هستند از همان ابتدا با اینگونه افراد مجالست داشته اند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی ما در جامعه کنونی این است که یاری‌کنندگان دین الهی باشیم و وظیفه داریم با ایجاد بصیرت، آگاهی و تعظیم شعائر ناصران حقیقی مکتب اهل‌بیت(ع) باشیم.

وی تاکید کرد: عده‌ای تا لحظه آخر در واقعه عاشورا همراه امام‌حسین (ع) بودند اما در یک لحظه حضرت را تنها گذاشتند و مسیر خودشان را از حضرت سیدالشهدا جدا کردند.

سعیدی آریا خاطر نشان کرد: تا زمانیکه اصحاب عاشورایی امام‌حسین (ع) زنده و در رکاب حضرت بودند امام ندای «هل‌من‌ناصر‌ینصرنی» را سر ندادند اما این ندا زمانی بود که حضرت تنها شدند به همین خاطر باید باید با بصیرت کافی در رکاب امام زمان(عج) باشیم و حضرت را تنها نگذاریم.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: اگر دشمنان بتوانند افراد جامعه را از هیئات مذهبی جدا و هیئت‌ها را سکولار کنند دیگر آثاری از عاشورا باقی نخواهد ماند به همین خاطر باید دقت داشته باشیم واقعه عاشورا و اهداف سید‌الشهدا در تاریخ حبس نشود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر