کد خبر: 1098502
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
زارع

 

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین روز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ در نشست خبری که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد،تصریح کرد: ستاد محرم متشکل از مجموعه‌های مردمی با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی است افزود: بسیج مداحان، کانون مداحان، هیئت رزمندگان، شورای هیئت‌های مذهبی و گروه‌های تبلیغی از اعضای تشکیل‌دهنده ستاد محرم هستند.

وی به رفع آسیب‌های عزاداری در برنامه‌های ماه محرم تأکید کرد و افزود: باید هیئت‌های مذهبی در مردمی کردن فعالیت‌ها بیش‌ازپیش تلاش کرده و اثرگذاری برنامه‌ها را ارتقا بخشند و در این میان نظارت دقیق بر برگزاری سالم و به‌دوراز آسیب موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: امسال محتوای هیئت‌های مذهبی بایستی با محوریت جهاد تبیین باشد و نباید تنها به عزاداری اکتفا کرد چراکه قیام حضرت امام حسین (ع) نیز بر پایه معرفت و شناخت استوار بود.

وی اظهار کرد: جهاد تبیین جزو وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین است و شعار محوری عملیات محرم در سال جاری با شعار«نجات اهل عالم با حسین (ع) است» خواهد بود.وی توجه به جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی را اولویت اصلی در اثرگذاری برنامه‌ها برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری هیئت‌های مذهبی را پایگاه جهاد تبیین و مرکز پردازش جامعه در امور مختلف معرفی کردند و این امر نشان از اهمیت والای نقش و رسالت آن‌ها در جامعه است.

حجت‌الاسلام پور آرین همچنین افزود: عینیت بخشی به جهاد تبیین با اولویت امیدآفرینی، از برنامه‌های این سازمان است و این محرم اولین محرمی است که پس از توصیه مقام معظم رهبری به جهاد تبیین فرارسیده و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امیدآفرینی ریشه‌ای‌ترین جهاد در میدان جهاد تبیین است و محور گفتمانی سازمان تبلیغات اسلامی در ماه‌های محرم و صفر نیز تأکید بر این موضوع است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: تمرکز دشمن بر روی ناامید کردن مردم است تا مبارزه تمدنی که در انقلاب توسط مردم شروع شده تحت‌الشعاع قرار بگیرد و هدف مقام معظم نیز از جهاد تبیین در راستای مبارزه با تلاش دشمن در این حوزه است.

حجت‌الاسلام پورآرین تصریح کرد: در ۲ سال گذشته با محدودیت‌های کرونایی مواجه بودیم و امسال اگر موج جدید کرونا ما را در شرایط جدی قرار دهد سلامت مردم را ملاک عمل قرار خواهیم داد و برنامه‌ریزی‌های بر اساس شرایط خواهد بود.

حجت‌الاسلام پورآرین افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید با درک صحیح از قداست و اهمیت جایگاه شورای هیئت‌های مذهبی، مدیریت صحیح بر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به‌عنوان یک جریان عظیم معنوی در مناطق تحت پوشش خود داشته باشند

وی بابیان اینکه، دشمن در حال نشانه‌گیری اعتقادات مسلمانان است، اظهار کرد دشمنان از هر طرف اعتقادات مسلمانان را نشانه گرفته‌اند و در راستای خنثی کردن توطئه‌های دشمن تبیین و ارائه حقایق باید توسط فعالان فرهنگی و دینی ازجمله سخنرانان، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی موردتوجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پورآرین یادآور شد: اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان در ایام محرم و صفر در دستور کار قرار گرفته است و همچنین این اداره کل برنامه‌هایی در راستای جذب نوجوانان و کودکان به انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که بخشی از آن‌ها ذیل برنامه‌های محرم اجرایی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر